اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دوسوم معاملات مسکن در کشور غیرمصرفی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: طرح مالیات عایدی مسکن از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند و اگر کسی بخواهد خانه بخرد و بدون هیچ ارزش‌افزوده‌ای آن را بفروشد باید مالیات دهد و مردم می‌توانند کلیات این طرح را مطالعه کنند.

دوسوم معاملات مسکن در کشور غیرمصرفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، زهرا سعیدی ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی و اجرای هم‌زمان مجموعه 38 واحد مسکونی در این شهرستان گفت: تا سال 80 قانون مقابله با التهابات بازار مسکن وجود داشت که از آن تاریخ به بعد این قانون حذف شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس بابیان این‌که در 180 کشور دنیا بحث مالیات بر عایدی مسکن وجود دارد، اظهار داشت: درحالی صحبت از  عدالت‌طلبی می‌کنیم که قانونی در خصوص مالیات بر عایدی مسکن وجود ندارد.

وی بابیان اینکه این طرح مالیات بر عایدی مسکن از فرارهای مالیاتی جلوگیری می‌کند، افزود: قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان هم‌زمان با این طرح ارائه شد، ولی آن قانون که به نظر سخت می‌رسید اجرا شد، ولی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مسکن هنوز اجرانشده است.

سعیدی بابیان اینکه کلیات طرح مالیات عایدی مسکن در کمسیون اقتصادی تصویب‌شده، خاطرنشان کرد: طرح مالیات عایدی مسکن از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند و اگر کسی بخواهد خانه بخرد و بدون هیچ ارزش‌افزوده‌ای آن را بفروشد باید مالیات دهد و مردم می‌توانند کلیات این طرح را مطالعه کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به آمار فرار مالیاتی مسکن در کشور، عنوان کرد: مرکز آمار ایران دوسوم معاملات بازار مسکن را غیر مصرفی دانسته است و یکی از مهم‌ترین پیگیری‌های کمسیون اقتصادی، اجرای این طرح است.

انتهای پیام/63110/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول