اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه پایان یافت

جلسه شورای امنیت سازمان ملل که پشت درهای بسته برای بررسی موضوع حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان برگزار شد، بدون حصول نتیجه پایان یافت.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اتهام‌زنی‌های بی‌سند آمریکایی‌ها علیه ایران در ماجرای حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان ادامه دارد، جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع برگزار شد و بدون حصول نتیجه پایان یافت.

صبح پنجشنبه (روز گذشته) دریای عمان در مرکز ثقل رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت. بنا بر منابع خبری، دو نفتکش هدف حمله قرار گرفتند (جزئیات بیشتر).

بعد از انتشار این خبر، مقام‌های ایرانی ضمن محکوم کردن حمله به این دو نفتکش در دریای عمان، از ماموریت امدادی نیروهای دریایی ایران به اعضای این دو نفتکش حادثه دیده خبر دادند و وزیر خارجه ایران هم این حملات را «مشکوک» خواند (جزئیات بیشتر).

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال بروز حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل عصر روز پنچشنبه به وقت محلی نیویورک در جلسه‌ای پشت درهای بسته به بررسی این موضوع پرداختند؛ جلسه‌ای که بدون حصول نتیجه پایان یافت.

این مقام آمریکایی مدعی شد که حملات روز پنجشنبه در دریای عمان «نشان می‌دهد که ایران تهدیدی واضح برای صلح و امنیت بین‌المللی است».

کوهن همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست که در روزهای آینده رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای بیشتری درباره این موضوع و «چگونگی پاسخ به آن» انجام دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، «منابع دیپلماتیک گفتند که دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل اتفاق نظری با موضع واشنگتن ندارند و تاکید داشته‌اند که هیچ سند روشنی درباره ارتباط ایران با این حملات وجود ندارد».

«منصور العطیبی» نماینده کویت در سازمان ملل (به عنوان یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل) خواهان تحقیقات بیشتر درباره حادثه روز گذشته در دریای عمان شد و در این باره گفت: «ما می‌خواهیم بدانیم چه کسی پشت این حملات بوده است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول