اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

همتی: 9.5 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین شد/ رفتارمان بايد منطبق با تحریم‌ها شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در 2.5 ماه ابتدایی سال جاری حدود 9.5 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین شد.

همتی: 9.5 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین شد/ رفتارمان بايد منطبق با تحریم‌ها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالناصر همتی در جلسه مجمع نمایندگان مجلس استان آذربایجان شرقی که با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس و برخی از فعالان اقتصادی برگزار شد، با تاکید بر اینکه در 2.5 ماه ابتدایی سال جاری حدود 9.5 میلیارد دلار برای واردات ارز تأمین شد، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و تلاش‌های آمریکا و مشکلاتی که وجود دارد سال گذشته نیز 40 میلیارد دلار ارز برای واردات تامین کردیم.

وی با بیان اینکه باید باورمان شود در کشور، سخت‌ترین نوع تحریم‌ها اعمال شده است، افزود: ضروری است رفتارمان باید منطبق با تحریم‌ها شود البته صادرکننده‌های غیرنفتی امسال همراهی خوبی دارند.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک‌ها برای ایجاد رونق تولید باید در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان همراهی لازم را داشته باشند.

پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، نیز در این نشست با اشاره به توانمندی استان گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان برقرار است و در همین زمینه خواستار توجه هر چه بیشتر بانک مرکزی در این زمینه شد.

در حاشیه این دیدار نمایندگان مجلس نیز به بیان اظهارات خود از قبیل حل مشکلات بانکی، مسائل توسعه ای و درخواست های مختلف که به کمک بانک مرکزی رفع می شود پرداختند.

انتهای پیام/60002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول