اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| مساله برگزاری چندباره آزمون‌های دانشگاهی در دستور بررسی است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مطالبه داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف مبنی بر برگزاری چند باره آزمون‌ها در یک سال در دستور بررسی قرار دارد.

فارس من| مساله برگزاری چندباره آزمون‌های دانشگاهی در دستور بررسی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی داوطلبان کنکور در مقاطع مختلف ورود به دانشگاه از طریق سامانه فارس من، مطالبه‌ای درباره برگزاری چندباره کنکور در یک سال را از مسؤولان سازمان سنجش خواستار شدند.

این داوطلبان اعلام کردند:  از مسئولان سازمان سنجش می‌خواهیم دو آزمون مهم سراسری و کارشناسی ارشد را در سال دو بار برگزار کنند تا استرس داوطلبان کمتر شده و اگر شخص آزمونی را از دست داد یک سال عقب نیفتد.

این موضوع را از ابراهیم خدایی رئیس سنجش و آموزش کشور پیگیری کردیم.

خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در این زمینه گفت: بحث برگزار شدن چند باره آزمون‌های سراسری و کارشناسی ارشد در سال جزء کلیاتی است که در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده، ما هم پیشنهادات خود را مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته بیشتر بحث جداسازی مسئله سنجش از پذیرش دانشجو، اعتبار دادن به آزمون و تکرار آزمون مطرح است که اگر کسی در یک مرحله در آزمون خوب عمل نکرد بتواند دوباره تکرار کند.

خدایی با بیان اینکه اولویت این بحث درباره مقطع تحصیلات تکمیلی است، اظهار داشت: این مسئله در مجلس بررسی می‌شود، مسیر برای بررسی این موضوع آغاز شده و در صورت تصویب هر قانونی به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول