اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم شناسایی و رصد بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: علاوه‌بر رصد بازارهای حقیقی خرید و فروش اموال مسروقه و شناسایی و ساماندهی ضایعاتی‌ها سطح استان، بازارهای مجازی خرید و فروش این اموال نیز باید رصد شده و مورد شناسایی قرار گیرد.

لزوم شناسایی و رصد بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، در راستای اجرای برنامهٔ طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه با تأکید بر فضای مجازی، ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سال 98،  نشستی  در محل سالن جلسات ادارهٔ کل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در این نشست، با بیان اینکه سرقت جزء 10 اتهام اول در کشور بوده و بعد از خشونت در ردیف دوم قرار گرفته است، افزود: عوامل زیادی منجر به وقوع جرم سرقت می شود که مهم‌ترین آن، شرایط و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و  اعتیاد است.

حجت الاسلام حیدری استفاده از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان را در این خصوص مهم دانسته و افزود: این شورا می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم سرقت در استا کمک شایانی انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار داشت: با عنایت به اینکه در خیلی از موارد سرقت‌های ارتکابی توسط مالباخته به نیروی انتظامی اعلام نمی‌شود و در بیشتر موارد سرقت‌های خرد به کلانتری‌ها ارجاع می‌شود، آمار سرقت ذکر شده آمار دقیقی نیست .

وی در پایان گفت: علاوه‌بر رصد بازارهای حقیقی خرید و فروش اموال مسروقه و شناسایی و ساماندهی ضایعاتی‌ها سطح استان، بازارهای مجازی خرید و فروش این اموال نیز باید رصد شده و مورد شناسایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول