اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

طرح بیابان‌زدایی شمال غرب استان البرز با جدیت اجرا شود

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: شمال غرب استان البرز توسط دولت به شهرداری تحویل داده شده است تا در راستای بیابان‌زایی اقدام شود و امیدواریم این امر با جدیت دنبال شود.

طرح بیابان‌زدایی شمال غرب استان البرز با جدیت اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، مهدی مهرور امروز در همایش «بیابان زدایی و پدیده گرد و غبار»که در سالن اجتماعات دانشکده پردیس کشاورزی تهران برگزار شد، اظهار داشت: پوشش گیاهی ارتفاعات شمالی کرج با توجه به حجم بالای استفاده خودروهای سنگین و آفرود از این منطقه در خطر است و کارگروه فضای سبز و محیط زیست باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با تأکید بر اینکه رسانه ها در این حوزه همکاری داشته باشند، تصریح کرد: با ورزش مخالف نیستیم اما این ورزش اتومبیلرانی و استفاده از خودروهای آفرود باید در مناطق بیابانی انجام شود تا آسیبی به طبیعت وارد نشود و  مردم و سازمان های مردم نهاد باید به این موضوع ورود کنند و توجه ویژه ای داشته باشند.

این مقام مسؤول در ادامه نظرآباد را کانون ریزگردها برشمرد و افزود: حفظ محیط زیست و کاشت درخت در این منطقه می تواند مشکل ریزگردها را تا حدی در استان حل کند.

مهرور اظهار کرد: استان البرز در دهه های گذشته یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق کشور بود اما امروز به یکی از نقاط آلوده کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آنالیز 21 حادثه طبیعی و انسان ساز در دستور کار مدیریت بحران البرز قرار گرفت که در این بررسی چهار تهدید شاخص تر بود. آلودگی جزو نخستین شاخص های تهدید محدوده استان البرز از جمله کرج، فردیس و نظر آباد به شمار می آید.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی ها باید در حوزه محیط زیست فعال باشیم، اضافه کرد: پس از بارندگی های اخیر و اقدامات صورت گرفته شرایط آلودگی استان البرز بهتر شده است اما برای اصلاح بنیادی تر برنامه های بلند مدت و جدی اجرا کنیم.

مهرور کنترل تردد خودروها و بهبود وسایل حمل و نقل را یکی از عوامل مقابله با آلودگی هوا برشمرد و توضیح داد: شمال غرب استان البرز توسط دولت به شهرداری تحویل داده شده است تا در راستای بیابان زایی اقدام شود و امیدواریم این امر با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: محیط زیست میراث نسل گذشته است و امانتی است که باید به دست نسل آینده برسانیم گفت: هر دستگاه اجرایی و هر فرد در جامعه می تواند در راستای احیای محیط زیست اقدام کند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب محیط زیست و افزایش آلودگی هوا توسط نیروگاه منتظر قائم در شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: این مجموعه در دهه 80 توسط مجموعه فرمانداری سوخت را جایگزین تولید دو میلیون لیتر مازاد کرد.

انتهای پیام/پ/1102/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول