اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و طرح سؤال از وزیر نیرو در خصوص مشکلات خوزستان

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: طرح سؤال از وزیر نیرو درخصوص علت قطعی آب روستاهای رامهرمز و رامشیر و تذکر کتبی به رئیس‌جمهور درخصوص افزایش حقوق 25 درصدی کل خوزستان و سهمیه ویژه استخدامی برای خوزستان تحویل هیات رئیسه شد.

تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و طرح سؤال از وزیر نیرو در خصوص مشکلات خوزستان

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز، اظهار کرد: حدود 20 روستا در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر در فصل گرما با قطعی آب مواجه هستند و آب‌‎رسانی با تانکر صورت می‌گیرد که نبود تانکر برای آب‌رسانی نیز یکی از مشکلات جدی در منطقه است.

وی افزود: قطعی آب از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و حتی در برخی از روستاها به صورت مقطعی با قطعی برق هم مواجه هستیم.

محمدیان با اشاره به ضعف عملکرد وزارت نیرو در خوزستان و شهرستان‌های خوزستان، عنوان کرد: علی‌رغم این‌که وزیر نیرو قول تأمین آب رامهرمز و رامشیر با توجه به اصلاح شبکه آب‌رسانی از خروجی سد جره رامهرمز به روستاها را دادند ولی تاکنون این آب‌رسانی صورت نگرفته است.

وی گفت: آب رامهرمز با ای‌سی بالای 3 هزار مناسب آشامیدن نیست و حدود 3 ماه است که درگیر انتخاب پیمانکار و آغاز کار هستند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس در همین راستا از تدوین و ارائه طرح سؤال از وزیر نیرو به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: در این طرح سؤال علت قطعی آب برخی شهرهای استان خوزستان از وزیر نیرو سؤال شده که وزیر نیرو موظف به پاسخگویی به این سؤالات در کمیسیون‌‌ها و صحن علنی مجلس است.

محمدیان با اشاره به تذکر کتبی امروز خود به رئیس‌جمهور، اظهار کرد: درحالی‌که تمام خوزستان درگیر جنگ بود اما بیش از 16 شهر خوزستان جز مناطق جنگی محسوب نشدند که این موضوع یک تبعیض و بی‌عدالتی است.

وی افزود: انتظار داریم تمام کارکنان شاغل و بازنشسته استان خوزستان از مزایای 25 درصد افزایش حقوق بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس در خصوص تذکر دوم خود به رئیس‌جمهور، عنوان کرد: استان خوزستان هرساله شاهد مهاجرت و درخواست انتقالی کارکنان دولت به دیگر استان‌های خوش آب‌وهوا است و عدم وجود نیروی کافی در ادارات باعث نارضایتی مردم شده است.

وی گفت: بیش از 60 هزار پست خالی در استان وجود دارد که نیازمند این است که دولت سهمیه ویژه‌ای برای استخدام در ادارات دولتی خوزستان در نظر بگیرد.

محمدیان گفت: دولت به بهانه افزایش هزینه‌ها مجوز استخدام در ادارات دولتی را نمی‌دهد و اگر هم مجوزی صادر شود بسیار محدود است و پاسخگوی استان نیست.

انتهای پیام/72065/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول