اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پای ایده دانش آموزان به وزارت ارتباطات باز شد/بازگشت دست پرنوجوانان از رویداد کارآفرینی

رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات دانش آموزان از برنامه هایی است که پای ایده دانش آموزان را به این حوزه باز کرده است.

پای ایده  دانش آموزان به وزارت ارتباطات باز شد/بازگشت دست پرنوجوانان از رویداد کارآفرینی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، رشد و توسعه استارت آپ ها و کسب وکارهای دانش بنیان برمبنای ایده های خلاق جوانان در سال‌های اخیر، مورد استقبال ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گرفته است.همین امر موجب شده تا برنامه ریزی برای سیاست‌های کلان کشور از سطح جوانان عبور کرده و به لایه‌های زیرین نظیر نوجوانان نیز رسوخ کند.

نهادهای مرتبط با این موضوع نظیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انعقاد تفاهم نامه سعی کردند تا به تحقق هدف حضور دانش آموزان در کسب و کارهای دیجیتال و برنامه نویسی کمک کنند.

بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف برای حمایت از دانش آموزان فعال در حوزه برنامه نویسی متعهد شدند و به همین منظور برنامه های ویژه در سطح دو نهاد تعریف شد.

برگزاری مداوم رویدادهای کارآفرینی 

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ‏رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف ذکر شده در تفاهم نامه این وزارتخانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری، برنامه های مختلفی به میزبانی وزارت ارتباطات برگزار می شود که می توان به برگزاری رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد.

وی تأکید کرد:  این رویداد با مشارکت ۷۰۰ دانش آموز پسر در محل سالن همایش های وزارت ارتباطات برگزار شد  و بنا شده تا برگزاری چنین رویدادهایی به طور مداوم انجام شود.

همکاری معاونت علمی با وزارت ارتباطات

ناظمی در خصوص همکاری معاونت علمی و فناوری برای برگزاری چنین رویدادهایی توضیح داد: معاونت علمی از تأمین منابع گرفته تا تعیین سرفصل های آموزشی و تعیین مدرسین با ما همکاری دارد.

 

  وقتی مدرسه فراخوان این رویداد را اعلام کرد، در کنار همکلاسی هایم به این نتیجه رسیدیم که این رویداد، فرصت مناسبی است تا یک بار هم که شده به دنبال ایده های خودمان برویم آن هم در حوزه ای که عاشقش هستم یعنی دیجیتال!

 

 

در رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات چه گذشت؟

«دنیا را باید جور دیگری برای آینده برنامه ریزی کرد و دیگر هدف دانش آموزان فقط دکتر و مهندس شدن نباید باشد بلکه می‌توان به موضوع کارآفرینی نیز توجه کرد. دو مهارت کلیدی تفکر انتقادی و کارآفرینی از جمله مواردی هستند که در ورود به زندگی آینده هر فرد نقش بسزایی دارند.»

این سخنان امیر ناظمی در اختتامیه رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات بود. رویدادی که هفته گذشته با استقبال دانش آموزان مواجه شد.سبحان یکی از شرکت کنندگان در گفت وگو با خبرنگار فارس، درباره مفید بودن برنامه های این رویداد توضیح داد: ما نوجوانان ، ایده های زیادی در سر داریم که گاهی به دلیل نبود شرایط مناسب از آنها استقبال نمی شود.این شرایط فقط به مدرسه مربوط نیست.چرا که حتی در بین خانواده نیزبرخی از  ایده‌های ما جدی گرفته نمی شود.

وی گفت: وقتی مدرسه فراخوان این رویداد را اعلام کرد، در کنار همکلاسی هایم به این نتیجه رسیدیم که این رویداد، فرصت مناسبی است تا یک بار هم که شده به دنبال ایده های خودمان برویم آن هم در حوزه ای که عاشقش هستم یعنی دیجیتال!

دست پر به خانه بازگشتم!

هادی نیز از دیگر شرکت کنندگان این رویداددر گفت وگو با خبرنگار فارس با ابراز خرسندی از محتویات کارگاه‌ها گفت: مدرسه ما به دلیل آنکه یکی از مدارس برتر کشور است، این مجال را فراهم می کند تا در حوزه های مختلف ، فعالیت های فوق برنامه داشته باشیم اما حوزه فناوری اطلاعات از آن حوزه هایی است که هم نیاز به مربی و مدرس کارآزموده دارد و هم نیاز به زمینه سازی برای پرورش خلاقیت.

وی ادامه داد: به هرحال احساس می کنم بعد از این سه روز حضور در این رویداد توانستم دست پر به خانه بازگردم.

شاید بزرگترین دستاورد رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی در حوزه فناوری اطلاعات همین موضوع باشد که چراغی در ذهن دانش آموزان روشن شده باشد.چراغی از جنس آگاهی و باور و بارور کردن ایده‌ها.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول