اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برنامه‌های قوه قضائیه باید کاربردی و به نفع مردم باشد

وزیر دادگستری گفت: رویکرد جدید قوه قضائیه، اجتناب از برنامه‌های تشریفاتی و نمادین و حرکت به سمت برنامه‌های کاربردی و اجرائی به نفع مردم است.

برنامه‌های قوه قضائیه باید کاربردی و به نفع مردم باشد

سید علیرضا آوائی در جلسه شورای قضائی استان یزد، اظهار داشت: دستگاه قضائی از نهادهای بسیار اثرگذار در کشور است و اقدامات، عملکرد و موضع‌گیری‌های آن همواره در اصلاح امور کشور مؤثر است.

وی بر صیانت از منابع انسانی نخبه و فرهیخته دستگاه قضائی تأکید کرد و بیان داشت: انسان همواره در معرض لغزش است لذا برنامه‌ریزی برای حفاظت و صیانت از نیروی انسانی که در معرض انواع خطرها و لغزش‌هاست یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: عزت و احترام هر فرد در دست خود اوست، هر فرد که در محیطی حساس در حال کار است باید با ذکر و یاد خدا از عزت و احترام خود محافظت نماید.

وی ایجاد فرصت‌هایی برای طرح مباحث اخلاقی در دستگاه قضائی را ضروری برشمرد و گفت: برگزاری جلسات وعظ و تذکر و زمینه‌سازی اعتلای معنویت و اخلاق در کارکنان، بهترین راه برای محافظت از کارکنان در برابر لغزش‌هاست.

آوائی، تصریح کرد: در یک جمع چند هزارنفره که به‌صورت خالصانه و پاک مشغول خدمت هستند شاید چندنفری دچار تخلف بشوند که این‌که می‌تواند زحمات سایر کارکنان متعهد و متدین را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

وزیر دادگستری با اشاره به شأن و منزلت مقام قضائی و قدرت قانونی در اختیار او، تصریح کرد: قانون قدرت و موقعیت خاصی را در اختیار مقام قضائی قرار می‌دهد که متأسفانه این قدرت می‌تواند برای هر انسانی زمینه‌ساز لغزش باشد لذا بر ماست با صیانت از آن‌ها، قضاتی پاک‌دامن تحویل جامعه دهیم.

شایان‌ذکر است سید علیرضا آوایی تحت عنوان وزیر معین استان یزد در بحث اقتصاد مقاومتی امروز سه شنبه میهمان استان یزد است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول