اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| مدال‌آوران جاکارتا معترض؛ وعده‌ها همچنان رنگارنگ

وزارت ورزش و جوانان هنوز پاداش ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا را نداده است؛ دست مدال‌آوران بین‌المللی در حنا مانده و هر روز وعده جدیدی داده می‌شود.

فارس من| مدال‌آوران جاکارتا معترض؛ وعده‌ها همچنان رنگارنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «پاداش مدال‌آوران سمنانی در رقابت‌های آسیایی چه شد؟» از مسؤولان پرسیده‌اند که در این زمینه چه کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «ما شماری از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا هستیم؛ پیش از اعزام به مسابقات، وزارت ورزش و مسؤولان کشور قول اهدای سکه به نفرات برتر را مطرح کردند.

ما جانانه در میدان جنگیدیم و کاروان با سربلندی به کشور بازگشت؛ اما وعده مسؤولان پس از گذشت چندین ماه محقق نشد.

مدال‌های نقد و پاداش‌ها حق ماست. انتظار ما ورزشکاران و مدال‌آوران کشور از خبرگزاری مردمی فارس همراهی و احقاق این خواسته به‌حق است؛ لطفاً همراه ما باشید»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

افتخارهای بزرگ با ورزشکاران غیور

مدت‌ها از برگزاری بازی‌های آسیایی و پس از آن نیز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا می‌گذرد؛ رویداد مهمی که ورزشکاران کشورمان طی برگزاری آن، کاری کردند کارستان و با کسب مدال‌های رنگارنگ، پرچم ایران را در اوج به اهتزاز درآورند.

رهاورد بازی‌های آسیایی 2018 کاروان اعزامی کشورمان 20 مدال طلا، 20 نقره و 22 برنز و قرار گرفتن در رده ششم جدول مدال‌ها بوده است.

136 مدال طلا، نقره و برنز هم سهم ورزشکاران پاراآسیایی بود که از مجموع آن 51 طلا، 42 نقره و 43 برنز بود و با کسب این مدال‌های رنگارنگ، برای نخستین بار ایران در رده سوم این بازی‌ها قرار گرفت.

دست‌ها همچنان در حنا!

ورزشکاران المپیک و پاراالمپیک با گذراندن روزهای سخت و تمرینات فشرده، عزم خود را برای درخشش و کسب سهمیه مطلوب جزم کردند؛ از سختی‌ها و دغدغه‌های پیش از اعزام هر چه بگوییم کم است.

جایگزین کردن دیگران جای خود در اداره با واگذاری حقوق، هزینه‌های شخصی مثل تهیه مکمل‌ها و فعالیت‌ها تخصصی، ایاب و ذهاب، تهیه دارو هنگام آسیب‌دیدگی، حضور در تمرین و دوری از خانواده، محدود شدن مسافرت، استرس، نخوابیدن‌ها و ...شاید بخشی از دغدغه‌های پیش از اعزام بود که البته ورزشکاران کشورمان با همه مشقت‌ها کنار آمده و با وعده اعطای سکه ورزشکاران عازم جاکارتا شدند.

قول پیش از اعزام کاروان‌های ایران از سوی مسؤولان ورزش کشورمان و در رأس آن وزارت ورزش و جوانان، اعطای 160 سکه به قهرمانانی بود که موفق به کسب مدال طلا شوند؛ 80 سکه نیز وعده مدال‌آوران نقره و 40 سکه نیز برای برنزآوران در نظر گرفته شد؛ البته به مدال‌آوران رشته‌های تیمی نیز نصف این پاداش وعده داده شد.

عرق ایرانی بودن و البته ایجاد این انگیزه به شیرزن و دلیرمرد ایرانی قدرتی داد که با همه مرارت‌ها و سختی‌ها پای سکو کم نیاورند و ساز سربلندی ایرانی را جانانه سر دهند.

ورزشکاران در این رویدادها مقتدرانه جنگیدند و روی سکو رفتند و پس از بازگشت منتظر تحقق وعده مسؤولان بودند؛ اما از وعده تصویب شده تاکنون خبری نشده و دست مدال‌آوران در حنا مانده است.

ورزشکاران معترض؛ وعده‌ها رنگارنگ

این مسأله اکنون ورزشکاران بین‌المللی کشورمان را معترض ساخته و موجی از نارضایتی‌ها را به دنبال داشته است.

تبدیل شدن سکه به حواله نیز بیان شد؛ اما این امر نه‌تنها انگیزه را در ورزشکاران از بین می‌برد بلکه به‌نوعی زیر سؤال بردن زحمات چهارساله آنان تلقی می‌شود.

چندی پیش و در پی تصمیم وزارت ورزش و جوانان، چند تن از ورزشکاران و مدال‌آوران جاکارتا با مراجعه به خبرگزاری فارس به این روند انتقاد کردند و خواستار پیگیری حق خود و انعکاس صدای خود به مسؤولان ورزشی شدند.

«زهرا برناکی»، دوومیدانی‌کار سمنانی حاضر در رقابت‌های پاراآسیایی که موفق به کسب مدال برنز شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان ضمن انتقاد از این رویه و عدم ایفای تعهدات جوایز قهرمانان پاراالمپیک بیان کرد: مسؤولان ورزشی کشور باید به وعده خود عمل کنند تا ورزشکاران کشور بی‌انگیزه و بی‌اعتماد نشوند.

وی با اشاره به تأخیر تقریباً یک‌ساله دولت در اهدای هدیه وعده داده شده مسؤولان به قهرمانان پاراالمپیک بیان کرد: ورزشکاران معلول با شرایط سخت جسمی در میادین حاضر شده تا ایران و ایرانی سربلند این رقابت‌ها باشد و انتظار از مسؤولان اجابت این وعده بود؛ نه دور زدن و مأیوس کردن آنها!

برناکی با اشاره به اینکه وزارت ورزش پیش از اعزام به بازی‌های رسمی اعلام جایزه کرده است، ادامه داد: وعده مسؤولان در اردیبهشت سال 1397 پیش از اعزام برای طلا 160 سکه، نقره 80 و برنز 40 سکه بوده است.

وی ادامه داد: پس از بازگشت، اما مسؤولان اعلام کردند با توجه به شرایط اقتصادی امکان واگذاری هدیه وجود ندارد؛ اما با اعتراض ورزشکاران صحبت از منتفی شدن واگذاری سکه و تبدیل شدن آن به حواله سخن به میان آمد.

وقتی سکه به کارت هدیه تبدیل می‌شود

نماینده استان سمنان در رقابت‌های بین‌المللی جاکارتا بیان کرد: در حال حاضر، زمزمه اعطای کارت هدیه به ارزش کمتری به گوش می‌رسد که با توجه به تورم، این امر ورزشکاران را نگران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تورم فعلی نمی‌توان روی پول مانند قبل عمل کرد و این دیرکرد در پرداخت، به ورزشکاران آسیب زده است؛ چه رسد به آنکه بخواهند حواله را جایگزین کند.

به گزارش فارس؛ ورزشکاران عمل کردن تعهدات وزارتخانه مبنی بر اهدای جوایز قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی را خواستار شدند و از خبرگزاری فارس خواستند تا پایان احقاق این خواسته به‌حق همراهشان باشد.

گزارش: محدثه عباسی

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول