اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید بر تقویت نیروهای مسلح افغانستان برای برقراری امنیت پایدار در این کشور

در دیدار «حمدالله محب» و علی شمخانی در روسیه بر تقویت نیروهای مسلح افغانستان برای برقراری امنیت پایدار در این کشور و ارتباط کشورهای موثر منطقه با گروه‌های معارض با هماهنگی دولت افغانستان تأکید شد.

تأکید بر تقویت نیروهای مسلح افغانستان برای برقراری امنیت پایدار در این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز (چهارشنبه) ۲۹ خرداد در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی در شهر اوفا روسیه با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ملاقات مقامات عالی امنیت ملی ایران و افغانستان طرفین بر افزایش هماهنگی و رایزنی بین دولت قانونی افغانستان و همسایگان این کشور برای مقابله با عملیات تروریستی و کمک به فرایند آشتی ملی در این کشور تاکید کردند.
ضرورت ارتباط و گفت‌وگوی کشورهای موثر منطقه با گروه‌های معارض با هماهنگی دولت افغانستان و همچنین تقویت نیروهای مسلح این کشور برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق مختلف افغانستان از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بین مقامات امنیتی دو کشور بود.

شمخانی دیروز نیز با مشاور امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.مشاوران امنیت ملی ایران و ارمنستان ضمن رایزنی درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور تأکید کردند که روابط گرم ایروان و تهران از اراده کشورهای ثالث تاثیری نمی‌پذیرد.(اینجا بخوانید)

 

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران علی دیروز (سه‌شنبه) 28 خرداد ماه برای شرکت در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان به اوفا مرکز باشقیرستان روسیه سفر و در این نشست سخنرانی کرد.

شمخانی در ای نشست با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا، گفت: کشورهای مستقل جهان با ایجاد سازوکارهای چندجانبه در مقابل این هیولای وحشی ایستادگی کرده و سلطه آمریکا بر نظام مالی جهانی را بشکنند.(اینجا بخوانید)

 

 

وی همچنین بعدازظهر دیروز در نخستین نشست 6 کشور همسایه افغانستان شرکت کرد و مقرر شد دومین دور این نشست در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار شود. شمخانی با ارائه پیشنهادات ایران در زمینه ترکیب، زمان، دستور جلسه و ساز و کارهای فعالیت اثرگذار همسایگان افغانستان در پروسه شکل گیری آشتی ملی در این کشور اظهار داشت: لازم است همسایگان افغانستان با هماهنگی دولت قانونی این کشور ضمن افزایش تماس و ارتباط با معارضان افغان امکان مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای در بحران این کشور را محدود سازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول