اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

زاهدی: مقررات برخورد با تخلفات پایان‌نامه‌، 2 سال پس از اجرا ارزیابی می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه قانون اجازه برخورد مستقیم با متخلفان فروش پایان‌نامه را به وزارت علوم نمی‌دهد، ایده‌ای برای اصلاح وجود دارد؟ گفت: مقررات جدید حداقل باید 2 سال اجرا شود تا قابل ارزیابی دقیق باشد.

زاهدی: مقررات برخورد با تخلفات پایان‌نامه‌، 2 سال پس از اجرا ارزیابی می‌شود

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که قانون اجازه برخورد با متخلفان فروش پایان‌نامه را به وزارت علوم به عنوان ضابط نمی‌دهد آیا پیشنهادی برای اصلاح این قانون وجود دارد؟ گفت: مقررات اخیر برخورد با این متخلفان، اولین قانونی بود که برای مقابله با تخلف علمی تصویب شد که اخیرا برای اجرا ابلاغ شده و هنوز هم اجرا نشده است.

وی ادامه داد: خوب است که ابتدا اجازه اجرا دهیم و در عمل نقاط ضعف را ببینیم و سپس برای اصلاح آنها اقدام کنیم؛ قانونی که هنوز اجرا نشده و زود است که بخواهیم قانونی را که هنوز بازخوردی از عملکرد اجرای آن نداریم، تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این موضوع دیگر جای طرح ندارد،گفت: حداقل 2 تا 3 سال باید صبر شود تا بتوان ارزیابی دقیق کرد، مصلحت نیست قانونی  را که اکنون برای اجرا ابلاغ شده تغییرکند و این کار منطقی نیست.

به گزارش فارس، حسین سیمایی صراف بیستم خردادماه در برنامه «گفتگوی ۱۸:۳۰» شبکه خبر، درخصوص شناسایی و برخورد با فروشندگان و خریداران پایان‌نامه و  پلمب ۲۵ موسسه متخلف در زمینه خرید و فروش پایان‌نامه، گفته بود: قانون قدری دست و پای ما را بسته است؛ به‌عنوان مثال اگر قانون این موضوع را به وزارت علوم اعلام می‌کرد که «شما به عنوان ضابط، هرکجا عرضه دیده شد، می‌توانید توقیف کنید» در آن صورت اجازه توقیف داشتیم و قضاوت را به دادگاه می‌سپردیم؛ بنابراین این نقص قانون است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول