اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده دیل گچساران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده دیل از توابع این شهرستان خبر داد.

 آتش سوزی  مراتع و جنگل‌های  منطقه حفاظت شده دیل گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ولی رمضانی از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده دیل از توابع این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی از ابتدای صبح امروز گزارش شده و تاکنون ادامه دارد، ابراز کرد: امدادگران برای مهار آتش به این منطقه اعزام شده‌اند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 15 هکتار از مناطق حفاظت شده این شهرستان طعمه حریق شده است.

 این مسوول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون  این سومین مورد آتش سوزی است که در منطقه حفاظت شده دیل گچساران رخ می‌دهد، اذعان کرد: در آتش سوزی‌های گذشته سه هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه طعمه حریق شد.

 رمضانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هشت فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان از جمله دیل، خامی، کوه سرخ و کوه وزک رخ داده است.

 به گزارش فارس، در سه روز گذشته100  هکتار از  مراتع و جنگل‌هایکوه کاردی واقع در منطقه دیل و گناوه  طعمه حریق شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران با بیان اینکه  صعب العبور بودن و وزش باد شدید کار مهار آتش را دشوار کرده بود، افزود:  بیش از 100 نفر از امدادگران در محل آتش سوزی در ارتفاعات و دامنه کوه کاردی در منطقه دشتک دیل و گناوه لری این شهرستان  برای مهار آتش حضور داشتند.

 نارکی ادامه داد: همچنین  از ابتدای سالجاری الی بیست و دوم خردادماه  ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 13 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است، عنوان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلفی  از جمله در ارتفاعات کوه نارک و دیل کوه آوک، دریلا و بی‌بی جان آباد،آبگرمو، خنگ بنار ، بابا کلان (بن پیر) و خامی این شهرستان رخ داد.

 این مسوول با اشاره به بارندگی‌های امسال عنوان کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

به گزارش فارس، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول