اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| بررسی مشکلات دستیاران تخصصی اولویت کمیسیون بهداشت است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:مشکلات رزیدنت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فارس من| بررسی مشکلات دستیاران تخصصی اولویت کمیسیون بهداشت است

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص سوژه‌ ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «حقوق کم برای دستیاران تخصصی پزشکی» توضیح داد: سال گذشته جلسه‌ای با حضور انجمن صنفی رزیدنت‌ها در کمیسیون بهداشت برگزار شد و نمایندگان این قشر نمایندگان مجلس را در جریان مشکلات خود قرار دادند. 

وی افزود:‌ در این جلسه در زمینه استانداردهای جهانی آموزش و نحوه عملکرد این رزیدنت‌ها در نظام سلامت، مباحثی مطرح شد. 

بنیادی افزود: موضوع حقوق، دستمزد و بیمه تأمین اجتماعی، همچنین کاهش ساعات کاری آنها در این جلسه از سوی این افراد عنوان شد و معاون آموزشی وزارت بهداشت، بخشی از مطالبات این افراد را پذیرفت و قرار شد برای مشکلات این افراد برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه طی دو سال گذشته ظرفیت پذیرش رزیدنت‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: در برخی از رشته‌ها مانند بیماری‌های کودکان و زنان، رزیدنت‌ها پس از گذراندن آزمون وارد محیط کار می‌شوند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از کار انصراف می‌دهند که این کار موجب بروز مشکلاتی شده است. 

وی با بیان اینکه در سال یک و دو ، تعداد کشیک‌های این افراد زیاد است و انصراف آنها مشکلاتی را برای نظام سلامت ایجاد می‌کند، گفت: براساس قوانینی که بین این افراد وجود دارد، رزیدنت‌های سال دو، کشیک‌های سال اول را تقبل نمی‌کنند و با انصراف این افراد، مشکلاتی را برای خودشان ایجاد می‌شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان جذب رزیدنت‌ها از یک حدی بیشتر قابل اجرا نیست، به دلیل اینکه آموزش آنها نیاز به اساتید و تخت‌های بیمارستانی دارد و جذب بیشتر این افراد منجر به کاهش کیفیت خدمات خواهد شد. 

بنیادی ادامه داد: در سال گذشته موضوع افزایش حقوق این افراد از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری شد و حقوق آنها از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۲ میلیون تومان رسید. 

وی گفت:‌موضوع این افراد درحال پیگیری است وسازمن تأمین اجتماعی آمادگی تحت پوشش قرار دادن این افراد را دارد و وزارت بهداشت باید پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد. 

وی با اشاره به موضوع مسکن این افراد توضیح داد: برای آنها باید خوابگاه متأهلی فراهم شود به دلیل اینکه درآمد رزیدنت‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. 

این نماینده مجلس در پایان گفت: پس از انتخاب رئیس جدید کمیسیون بهداشت، وی اعلام کرده است که اولویت‌ها از سوی نماینده‌ها اعلام شود و مشکلات رزیدنت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول