اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور رند پال: ایده‌های جنگ طلبان آمریکا خلاف قانون اساسی است

سناتور جمهوریخواه آمریکا که به شدت مخالف جنگی طلبی‌های دولت این کشوراست ، اظهار داشت که هرگونه درگیری با ایران اشتباه بزرگی خواهد بود.

سناتور رند پال: ایده‌های جنگ طلبان آمریکا خلاف قانون اساسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور جمهوریخواه آمریکایی و عضو کمیته روابط خارجی سنای این کشور  که با سیاست‌های جنگ طلبانه دولت آمریکا به شدت مخالف است، هشدار داد که جنگ با ایران اشتباهی بزرگتر از جنگ سال 2003 با عراق است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»  «رند پال» سناتور جمهوریخواه ایالت «کنتاکی» سه‌شنبه در مورد اعزام نیروهای بیشتر از سوی رئیس جمهور  آمریکا به خاورمیانه اظهار داشت: «شما می‌دانید که من موافق حضور نیروهای کمتری در خاورمیانه هستم و تداوم افزایش تنش‌ها اشتباه است. یکی از مواردی که درباره رئیس‌جمهور "دونالد ترامپ" دوست دارم این است که او گفته بود که جنگ  با عراق یک اشتباه بود. فکر می‌کنم جنگ با ایران حتی اشتباهی بزرگتر از جنگ با عراق خواهد بود. ما بیش از 4000 نظامی را آنجا از دست دادیم . فکر نمی‌کنم نیازی به مشارکت در جنگ دیگری داشته باشیم.»

سناتور رند پال ادامه داد: «ایران واقعا کشوری نیست که به نفت آن وابسته باشیم. ما در خاورمیانه، در حقیقت دیگر وابستگی نفتی نداریم و بنابراین فکر می‌کنم درگیر جنگ دیگری شدن اشتباه است.»

رند پال در نشست اخیر سنای آمریکا نیز از استانداردهای دوگانه دستگاه سیاست خارجی کشورش در قبال کشورهای غرب آسیا به شدت انتقاد کرده و به عنوان نمونه از رفتار متضاد با ایران و عربستان سخن گفته بود. (جزئیات بیشتر)

به گزارش فاکس نیوز، رند پال همچنین با اشاره به سخنان سناتور جنگ طلب آمریکا، «تام کاتن» در ارتباط با حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان گفت: «این امر در تضاد با قانون اساسی است. در قانون اساسی چنین موردی به وضوح مشخص شده و ما وارد جنگ نمی‌شویم، مگر آنکه توسط کنگره رای‌گیری شود. اعلام جنگ نیاز به رای کنگره دارد. اگر یک کشتی به شما شلیک می‌کند، شما می‌توانید تلافی کرده و  از خود دفاع کنید، اما به قصد جنگ رفتن و تلافی کردن و این که بگوییم قصد داریم یکی از کشتی‌های  آن‌ها را منفجر کنیم یا قصد داریم بمبی در تهران بیاندازیم  ... نه، این‌ها کاملا ایده‌های اشتباه و خلاف قانون اساسی هستند.»

سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی درباره خریدهای نظامی فراتر از حد تصور ریاض نیز گفت، موردی که خیلی‌ها آن را با دقت بررسی نمی‌کنند این است که عربستان سعودی و متحدان این کشور در منطقه هشت برابر ایران خریدهای نظامی دارند و عربستان سومین خریدار تسلیحاتی در جهان است.

وی در خاتمه با طعنه به سودای هسته‌‌ای شدن عربستان گفت، اگر عربستان استفاده نادرستی از فناوری هسته‌ای بکند، ایران نیز به سرعت به این مسیر خواهد رفت. اگر شما سه قدرت منطقه‌ای تنها با چند صد مایل فاصله کنار هم و مجهز به سلاح هسته‌ای داشته باشید، فکر می‌کنم بدترین فاجعه‌ای خواهد بود که می‌توانیم تصور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول