اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرلشکر سلامی: پهپاد آمریکایی از مرزهای ما عبور کرده بود/ مرزها خط قرمز ماست

فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا، گفت: مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به مرزهای ما تعرض کند، بر نخواهد گشت و نابود خواهد شد.

سرلشکر سلامی: پهپاد آمریکایی از مرزهای ما عبور کرده بود/ مرزها خط قرمز ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار حسین سلامی در  اجلاسیه نهایی کنگره ملی 5400 شهید کردستان که هم‌اکنون در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: روزی لبنان، زمانی فلسطین، امروز یمن و سال‌ها کردستان به عنوان نقطه مرکزی سیاست‌های استعماری آمریکا برای شکستن وحدت اسلامی و تفرقه بین مسلمانان بوده است.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواستند کردستان را پایگاه و سکوی پرتابی برای شکست وحدت ملی امت اسلام قرار دهند، اما شعور و آگاهی، ایمان و روح حماسه‌آفرینی مردمان کرد اجازه نداد این توطئه شوم شکل بگیرد.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: آنها می‌خواستند سرزمین ما را میدان جنگ کنند و امنیت را از مردمان ما بگیرند ما جوانان ایران و جوانان کردستان و پیشمرگان مسلمان ایستادند.

وی گفت:‌ در اینجا تکیه‌گاهی برای سیاست‌های استعمار و غرب ساختند و کردستان به مقر دفن سیاست بیگانگان تبدیل شد و هرچه می‌خواستند انجام دادند و اینجا نقطه وحدت ملت ایران شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز می‌بینیم کردستان سرزمین ایمن، سربلند و در حال پیشرفت می‌درخشد و سرزمینی که در آن جلوه‌های پیشرفت نمایان است و نظام تصمیم گرفته تا اینجا را به نقطه امن، آباد و پیشرفته تبدیل کند و این واقعیتی است که مردمان آن در آینده خواند دید.

وی خاطرنشان کرد: ما از تاریخ سختی عبور کرده‌ایم و با دشمنان درگیر بوده‌ایم و همه سناریوهای سخت و سهمگین استعمار برای فشار به ایران بازگشت به تاریخ کشور و برای خدشه به تمامیت ارضی این وطن عزیز و تسلیم ملت ایران همه سیاست‌ها و سناریوها و راهبردها در طول این تاریخ 40 ساله از سوی دشمنان اعمال شده است.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه ملت ایران قهرمانانه، آگاهانه و مومنانه برای حفظ استقلال و عزت و کرامت خود ایستادند، گفت: آمریکا راه‌حل عبور مشکلات اقتصادی ایران را مذاکره می‌دانستند در حالی‌که تجربه‌هایی از تاریخ داریم که نمی‌توانیم به دولت آمریکا اعتماد کنیم.

وی افزود: ما با مقاومت رشد کردیم، با منطق مقاومت قد برافراشته‌ایم و در اثر مقاومت دشمنان را فرسوده کرده‌ایم و به دلیل مقاومت به استقلال، آزادی و عزت و اقتدار رسیده‌ایم و اگر مقاومت نمی‌کردیم در همان سناریوهای اولیه در سال‌های اول انقلاب میدان را به دشمن واگذار می‌کردیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: پیشوایان انقلاب به ما آموختند با الهام از قرآن کریم اگر ایستادگی کنیم نصرت خداوند جاری می‌شود و ما در ایستادگی از مدار اراده و جاذبه قدرت دشمن عبور می‌کنیم و اراده ایران بر سرنوشت خویش تحکیم خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما در جنگ ایستاده‌ایم پیروز شدیم و در مقابله فرهنگی ملت ایران ایستاده و فریب مظاهر شیک قدرت‌های بزرگ را نمی‌خورد و به حراست از دستاوردها پرداخته و پیروز می‌شود. 

فرمانده کل سپاه اعلام کرد: ایران در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده و پیروز شد، در برابر تحریم اقتصادی ایستاده‌ایم و در برابر قدرت‌های بزرگ مقاومت می‌کنیم و رشد خواهیم کرد.

فرمامده کل سپاه گفت: برای یک ملت بزرگ، رهبر بزرگ، ظرفیت‌های اقتصادی ملی، هوش سرشار و اراده عظیم کافیست تا یک ملت را در جنگ جهانی به پیروزی برساند بنابراین منطق ما مبارزه است چرا که مذاکره در میدان دشمن بازی با دشمن است و محتوای آن تسلیم شدن و با مذاکره فشار دشمن تشدید می‌شود چون احساس می‌کند ما به میدان آمده‌ایم، فشار را تشدید می‌کند و می‌خواهد ملت ایران را خلع سلاح کند.

وی بیان کرد: ملتی که از قدرت بازدارنده خود حراست کند هرگز دشمن توانایی دستیابی به امنیت آن را ندارد، پس این ملت ایستاده است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در آن دیدار و ملاقاتی که نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب داشت، احساس افتخار و غرور انقلابی و اسلامی و ملی بزرگ ایران در اوج قرار گرفت و شکوه عظمت را در کلام رهبر دیدیم که قاطعانه، شجاعانه و با منطق برای همه جهان پیام بزرگ مقاومت ملت ایران را بیان کند، بنابراین این راه ما و صراط مستقیم ماست.

وی ادامه داد: شما مردمان کرد بخش مهمی از استقلال و تمامیت ارضی و حراست از مرزهای مقدسمان هستید و بخشی از حقیقت زیبا و دلنشین ایران را شکل می‌دهید.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: امروز در سحرگاهان نیروی سپاه یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا را که از مرزهای میهن گذشته بود را شجاعانه سرنگون کرد و این روش، منش و قائده ملت ایران در برخورد با دشمنان ماست.

وی گفت: سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا حامل یک پیام آشکار و واضح، قاطع، سریع و صریح و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه‌ای نسبت به این سرزمین، عکس‌العمل و واکنش‌های تمام‌کننده خواهند داشت و مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی که بر مرزهایمان تعرض کند، نابود می‌شود.

وی تنها راه ایمن بودن دشمنان را احترام به تمامیت ارضی و منافع حیاتی ملت بزرگ ایران دانست و بیان کرد: ما اعلام می‌کنیم با هیچ کشوری جنگ نداریم اما برای جنگ آماده‌ایم.

وی اظهار کرد: حادثه امروز نشان روشنی بود از این پیام دقیق که ایستاده‌ایم و امروز ملت مسلمان ما به ویژه فرزندان این سرزمین، پیشمرگان عزیز و مردان مجاهد کرد این سرزمین و رزمندگان نیروی زمینی از امنیت و آبرو و نوامیس مردمان کرد و از شرافت و کرامت و عزت و فرهنگ سرزمین‌شان دفاع می‌کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: به دوستانمان در سرزمین‌های مجاور هشدار می‌دهیم که مراقب باشند سرزمین‌شان میدان توطئه نشود و به دشمنان هشدار می‌دهیم که هر جا باشید شما را می‌یابیم، پس مراقب باشید قدرت ایران قدرتی آزموده شده در جهان است و همه باید با محاسبات دقیق به این قدرت نگاه کنیم.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما وارث صدها هزار شهیدیم و در پاسداشت دستاوردها ایستاده‌ایم.

وی در بخش اولیه سخنانش گفت: افتخار بزرگی است که امروز در این لحظه‌های سرشار از معنویت در مهمانی‌ لاله‌های سرخ سرزمین زیبای کردستان مهمان شهیدان عزیزمان هستیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه حضور در جمع مردمان سربلند کردستان افتخار بزرگی است، تصریح کرد: کردستان سرزمین کوه‌های سترگ و صخره‌های سخت و رودهای جاری و خروشان و سرزمین گلستان‌های سرخ‌فام و لاله‌های معطر است.

فرمانده کل سپاه گفت: مردمان این سرزمین هم از این طبیعت زیبا و دل‌انگیز الهام گرفته و خصوصیت آنان شبیه خصوصیت سرزمین آنان است.

وی گفت: مردمانی سربلند، شریف، آزاده، سلحشور، حماسه آفرین و رشید دلاورند و بامرام هستند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: اینجا سرزمین هنر مقاومت است، کردستان مظهر ایستادگی و پایداری ملت ایران است، می‌توان در کنار دزفول قهرمان کردستان را نیز پایتخت ایستادگی و ثبات قدم ملت ایران نام نهاد.

وی اذعان داشت: کردستان نگین درخشانی بر حلقه انگشتری کشور است، مردمان این سرزمین با فرهنگ غنی، صاحب ادبی عمیق و ژرف و دارای ایمانی مستحکم و  به عنوان غائله وسیع و مطمئن در بنای عظیم امنیت و استقلال کشور ما به حساب می‌آید.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردمان کردستان ستایش برانگیزند، احساس برانگیزند و سرشار از  عاطفه هستند، اینجا رود زیبای مهربانی و وفاداری و فدارکاری است، 5400 شهید گلگون این سرزمین بزرگ نشانه‌ای است از صدق وفادارای این مردم است.

وی اذعان داشت: پیشمرگان مسلمان کرد و شهیدان کرد نشانه‌هایی از میل به جاودانگی از میل به مرمان این خطه هستند اینجا دیار ماموستاهایی نظیر عالی و شیخ‌الاسلام است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: اینجا سرزمین شهیدان بزرگ و فرشته‌هایی است که همچون فرشته‌های آسمانی روی زمین نفش زیبای ایثار و مهربانی را به تصویر می‌کشانند و نقش زیبایی جاودانگی را در قامت پرشکوه ملت ایران به تصویر کشیده شد.

وی افزود: شهید شیرازی، نصرت‌زاد، شهید شریفی، بروجردی، ناصر کاظمی، قهاری و همه اینها ستارگان پرفروغ سپهر افتخارات ایران هستند که در آسمان شهدای این سرزمین در جنگیدند و برای همیشه تابناک در این سرزمین جاودان شدند.

شهیدان ما بیان‌کننده استحکام ایمان و درخشش روح مقاومت ملت هستند

فرمانده کل سپاه گفت: شهیدان ما نشانه‌های عزت و سمبل‌های افتخارات ما و بیان کننده آن استحکام ایمان و درخشش روح مقاومت و در پیکره مرمان کشور ایران هستند هرچه که شما با آن ملت ایران را در جهان می‌شناسید میراث ماندگار و با عظمت شهیدان ماست.

وی اذعان کرد: امروز ملت ایران با صفات افتخار، بزرگی، ایستادگی، عزت و پیشرفت امنیت و رفاه شناخته می‌شود و همیشه این تعابیر میراث جاودان این کشور بزرگ است.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: در این سرزمین 20 هزار جوان خوابیده تا کل قامت این ملت استوار بماند، خون شیعه و سنی در یک سنگر جاری شده و این سرزمین سرزمین نهرهای جاری از کرد و فارس و ترک و بلوچ است تا وحدت ملی برای همیشه ماندگار کند.

وی افزود: می‌توان واژه کرد را تراکمی از پهنای بلند کرامت، رشادت، دلادوری و امنیت و اینها از این واژه‌ها الهام گرفته‌اند و شخصیت خود را با این صفات شکل داده‌اند، بنابراین کردستان و مدرمانش افتخار ملت ایران هستند.

سرلشکر سلامی اذعان کرد: کردها از اصیل‌ترین اقوام ایران هستند به قدمت تاریخ پرکوه و تمدن‌ساز ایران و اسلام بنابراین کردها در شکل‌دهی به تمدن ما نقش گسترده‌ دارند به همین دلیل این سرزمین سال‌ها مورد طمع جهانخواران غرب و ستکبار بوده و در هر دوره‌ای آمریکا یک سرزمین از بلاد اسلامی را میدان تاخت و تاز خود قرار داده است.

فرمانده کل سپاه در پایان از فرماندهان سپاه بیت‌المقدس و مسوولان استان کردستان که برای برگزاری این کنگره تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول