اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فضای کافی برای ایجاد پارک جدید در کرمانشاه وجود ندارد

یک کارشناس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: هیچ فضای در داخل شهر کرمانشاه با کاربری پارک وجود ندارد و برای توسعه بیشتر فضای سبز شهری در داخل شهر کرمانشاه با مشکل مواجه هستیم.

فضای کافی برای ایجاد پارک جدید در کرمانشاه وجود ندارد

یاسر پرویزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طراحی و اجرای پارک‌های موضوعی در شهر کرمانشاه، نیازمند زمین با کاربردی فضای سبز در استان کرمانشاه است و در حال حاضر در شهر کرمانشاه هیچ‌گونه فضای خالی با کاربردی فضای سبز یا پارک در شهر کرمانشاه وجود ندارد.

این کارشناس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با با بیان اینکه احداث فضای سبز سراب قنبر از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان است، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری هم‌اکنون اقدام به طراحی و اجرای پروژ‌ه‌های فضای سبز در اطراف بزرگراه‌ها همچون فضای سبز اطراف پل ولایت یا پل امام حسین (ع) کرده است.

وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی و اجرای کمربند سبز شهری در فضای خارج شهر همچون پروژه فضای سبز بزرگ جنوب شهر کرمانشاه در مساحت 300 هکتار هستیم.

پرویزی سرانه فضای سبز شهری در کرمانشاه را حدود 8.3 متربع به ازای هر نفر اعلام و بیان کرد: اگر چه این از لحاظ مقادر با استاندارد های جهانی آن که در حدود 12 تا 15 درصد است فاصله دارد، اما در زمره شهرهای مطلوب در کشور قرار داریم.

*طراحی کمربند سبز شهری در کرمانشاه

این کارشناس حوزه پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فضای شهری در استان، خاطرنشان کرد: احداث فضای سبز شهری در جنوب شهر در مساحتی در حدود 300 هکتار کرمانشاه با هدف ایجاد کمربند سبز شهری در دستور کار قرار گرفته است که در صورت اجرایی شدن این پروژه به صورت کامل، شاخص‌های فضای سبز شهری کرمانشاه تغییرات قابل ملاحظه ای را شاهد خواهد بود.

پرویزی در خصوص روند اجرای این پروژه، یادآور شد: هم‌اکنون حدود 50 هکتار از این پروژه اجرایی شده است و با توجه به انجام مراحل تامین زیرساخت‌های لازم و انعقاد قراردادهای مربوطه، وضعیت اجرای این پروژه در وضعیت مطلوبی قرار داشته و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

با توجه به صحبت‌های کارشناس سازمان پارک ها و فضای سبز استان از طرفی و سابقه‌ای که از احداث پارک بانوان در ذهن مردم کرمانشاه باقی‌مانده است، مساله پارک‌های موضوعی تنها یک ایده بوده که در ذهن مطرح کنندگان وجود داشته است و هیچ تحقیق علمی برای اجرای آن انجام نشده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول