اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تقریبا نیمی از کتابخانه‌های یزد وای فای رایگان ارائه می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اجرای طرح «یک داستان تازه، یک استکان تازه» در یکی از ادارات یزد گفت: تقریبا نیمی از کتابخانه‌های یزد وای فای رایگان ارائه می‌کنند.

تقریبا نیمی از کتابخانه‌های یزد وای فای رایگان ارائه می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به برخورداری قریب به نیمی از کتابخانه‌های استان از وای فای رایگان گفت: به نوعی جز استان‌های پیشرو در راه اندازی وای فای رایگان در سطح کشور هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه مرکزی یزد اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد خاطرنشان کرد: در این خصوص اگر افتتاح این کتابخانه در استان صورت پذیر شاهد رشد جایگاه استان یزد در سطح کشور به واسطه زیربنای کتابخانه‌ها از رتبه 7 به 4 خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح «یک داستان تازه، یک استکان تازه» از چهار سال قبل تا به حال در یزد اضافه کرد: «یک داستان تازه، یک استکان تازه» یک طرح بسیار مناسب در جهت افزایش سرانه مطالعه است که در یزد اجرا می‌شود و یکی از ادارات استان نیز در حال اجرای آن است.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: شیوه اجرای طرح «یک داستان تازه، یک استکان تازه» به این شکل است که چند دقیقه از وقت کارکنان برای مطالعه و افزایش آگاهی آنها گذاشته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به برخی از مشکلات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: طرح جمع تابلوهایی که از سال گذشته در یزد اجرا می‌شود سبب شده که امروزه هیچ تابلوی شهری برای معرفی کتابخانه‌ها نداشته باشیم که امیدواریم هر چه سریعتر این نقیصه نیز برطرف شود.

وی اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره کل در یزد عنوان کرد: برگزاری نشست شبی با روزها، برگزاری نشست آب و کتاب، برگزاری بخش نو سوادان، شاهنامه خوانی و همچنین حضور کودکان کار در کتابخانه‌های استان و عضویت رایگان آنها از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد در راستای افزایش سطح آگاهی و سرانه مطالعه در استان برگزار کرده است.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول