اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اجتماعی کردن اعتیاد باید در اولویت سیاست‌ها مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد

فرماندار کرمانشاه گفت: اجتماعی کرد اعتیاد باید به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در اولویت سیاست مبارزه با این پدیده در دستور کار قرار گیرد.

اجتماعی کردن اعتیاد باید در اولویت سیاست‌ها مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: یکی از مهمترین آسیب اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری که مسؤولان و جامعه باید با آن مبارزه کنند، اعتیاد است که ریشه بسیار دیگر از آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار کرمانشاه گفت: در چند سال گذشته بیش از 50 نوع قرص روان‌گردان و صنعتی جدید در کشور کشف شده که نشان دشمنی استکبار جهانی برای از هم‌پاشی جامعه و نابودی جوانان ماست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده گفت: نظام سرمایه، جانی، مالی، انسانی هنگفتی در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه کرده است که لازم است افراد جامعه هم به این پدیده شوم اعتیاد حساسیت بیشتری به خرج دهند.

رنجبر در ادامه اعتیاد در کشور را حاصل توطئه استکبار جهانی، ضعف آگاهی از عواقب اعتیاد، ضعف نه گفتن بین جوانان، فریب به این معنا برخی قرص‌ها و مواد اعتیاد آور نیست و یا برای درمان فلان بیماری خوب است مانند اختلات جنسی، ضعیف کردن تدین مردم عامل و ریشه فراگیری اعتیاد دانست.

این مسؤول با اشاره به اینکه اعتیاد عامل 55 درصد طلاق و 65 درصد همسرآزاری جامعه است، ادامه داد: براساس تحقیقات 50 درصد افراد معتاد صاحب کار بودن و بیکاری به تنهایی ریشه اعتیاد نباید قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه خودکشی و خشونت از عواقب اعتیاد است، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی از سنین دانش‌آموزی، اجتماعی کردن اعتیاد یعنی تلاش کنیم حساسیت افراد، نهادها و گروه‌ها اجتماعی جامعه نسبت به اعتیاد و گوشزد کردن عواقب اعتیاد به جوانان چند برابر کنیم.

رنجبر با بیان اینکه در سال گذشته 10 دفتر تسهیل و ده‌ها خانه سلامت محور برای آموزش مهارت زندگی نقاط حاشیه شهر کرمانشاه ایجاد شده است، گفت: بحمدالله با اقدمات خوب پیشگیری قوه قضائیه، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از استان‌های پرخطر معضل اعتیاد و مواد مخدر، به میانگین کشور رسیده‌ایم.

فرماندار کرمانشاه سیاست اصلی کشور برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد علاوه سخت‌افزاری و اقدامات نیروی انتظامی، محافظت از مرزها، اجتماعی کردن کردن آن برای پیشگیری اعلام کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول