اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اتفاق جدیدی درباره ارز 4200 تومانی نمی‌افتد/ ستاد تنظیم بازار معتقد به حذف ارز مرجع نیست

دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: با بیان اینکه ارز 4200 تومانی فعلا حذف نمی‌شود، گفت: ستاد تنظیم بازار اعتقاد دارد که الان نباید این تغییر اتفاق بیفتد.

اتفاق جدیدی درباره ارز 4200 تومانی نمی‌افتد/ ستاد تنظیم بازار معتقد به حذف ارز مرجع نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عباس قبادی امروز در حاشیه مراسم روز ملی اصناف که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در مورد عوارض صادراتی تصمیم جدیدی اتخاذ شود، گفت: خیر؛ برنامه‌ای در این مورد در این هفته جلسه ستاد تنظیم بازار نداریم. 

دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال حذف ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی آیا ستاد تنظیم بازار گزارشی در این مورد تهیه کرده است، بیان داشت: ما به صورت روزانه گزارشات را به مقامات ارائه می‌دهیم  و اثرات تغییرات ارز 4200 به سایر ارزها را طی این گزارشات به مقامات ارائه می‌دهیم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به حذف ارز 4200 تومانی از واردات کالاهای اساسی احتمال حذف این ارز در مورد کدام کالاهای اساسی بیشتر است، گفت: قرار نیست در این مورد اتفاق خاصی بیفتد، اگر قرار شد اقدام صورت گیرد حتما اطلاع رسانی می‌کنیم. 

دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما ارز 4200 تومانی به سفره مردم می‌رسد، گفت: شاید به همین دلیل بخواهند در مورد اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی تجدید نظر کنند و یا اینکه در مورد جابجایی ارز آن تصمیم جدیدی اتخاذ شود اما این موضوع در مورد همه کالاها مصداق ندارد. 

وی بیان داشت: ستاد تنظیم بازار اعتقاد دارد که الان نباید این تغییر اتفاق بیفتد. 

قبادی گفت: الان با همان قیمت 4200  تومانی ارز برنج، روغن نباتی، شکر و حتی نهاده‌های دامی به دست مصرف کننده می‌رسد اما در مورد برخی محصولات شاید تصور شود که واردات با ارز 4200 انجام می‌شود در حالی که اینگونه نیست. 

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: به عنوان مثال در مورد ماکارونی که تا سال گذشته گندم آن با هر کیلو 900 تومان تهیه می‌شد اکنون گندم آن به قیمت هر کیلوگرم 1800 تومان است و طبیعتا در قیمت عرضه این کالا تاثیرگذار است. 

وی در مورد عرضه لبنیات با نرخ بیش از نرخ مصوب بیان داشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا تخلف است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول