اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان، ایستگاه هواشناسی در مرکز شهر ندارد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه شهر زنجان سه ایستگاه هواشناسی فعال دارد، گفت: این ایستگاه‌ها به ترتیب در پارک ملت، دانشگاه زنجان و فرودگاه زنجان تعبیه شده است.

زنجان، ایستگاه هواشناسی در مرکز شهر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، آمار، واژه‌ای که معنی و مفهوم آن برای هر فرد متفاوت است، در این بین مفهوم این واژه در هواشناسی شاید به جز کاهش، افزایش و همچنین میزان بارش‌ها را متبادر نکند.

مفهوم کلمه آمار در بارش‌های روز 21 خردادماه برای ساکنان بخشی از شهر زنجان مفهوم متفاوتی را پیدا کرد وقتی که آمارهای هواشناسی بارش سه میلی‌متری را برای این شهر ثبت کرد، در حالیکه آبگرفتگی خیابان‌های شهر زنجان موجب اخلال در رفت و آمد مردم شد.

در این رابطه مدیرکل هواشناسی استان زنجان طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس به توسعه شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: این شهر در حال تبدیل شدن به کلان شهر است و از غرب به شرق گسترده شده است که همین موضوع شرایط جوی نقط مختلف شهر رامتغیر و گاهی کاملا متفاوت کرده است.

رسول همتی با بیان اینکه شهر زنجان سه ایستگاه هواشناسی فعال دارد، گفت: این ایستگاه‌ها به ترتیب در پارک ملت، دانشگاه زنجان و فرودگاه زنجان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی استان زنجان در مرکز شهر ایستگاه هواشناسی برای ثبت میزان بارش‌ها در نقاط مختلف ندارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان رگباری بودن بارش‌های فصل بهار را مهم‌ترین دلیل تفاوت موجود در آمارهای اعلامی با مشاهدات مردم دانست و گفت: برعکس بارش‌های روز 21 خرداد، یک بارش 23 میلی‌متری در همین فصل در ایستگاه پارک ملت ثبت شده بود در حالیکه مردم مرکز شهر چنین بارشی را مشاهده نکرده بودند.

وی نصب ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف شهر و یا خرید سیستم‌های هواشناسی پیشرفته مانند رادار را از جمله راه‌کارهای دقیق‌تر شدن پیش‌بینی و ثبت میزان بارش‌ها دانست و گفت: این مشکلات به مسؤولان ارشد استان منعکس شده است.

همتی منابع مالی 700 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان را اعتبارات مورد نیاز برای تامین ایستگاه‌های هواشناسی و رادارهای هواشناسی اعلام کرد و افزود: تجهیز اداره کل هواشناسی به این تجهیزات نیازمند تامین منابع مالی است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به تلاش‌های انجام شده برای تهیه و نصب ایستگاه‌های هواشناسی در دو شهرستان سلطانیه و ایجرود خبر داد و گفت: بقیه 6 شهرستان تابعه استان زنجان ایستگاه هواشناسی دارند.

انتهای پیام/7304/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول