اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در ورزش شهرداری اراک چه خبر است؟!

شهرداری اراک باید به ورزش شهرداری توجه و از موازی کاری در آن جلوگیری پرهیز کند و هرچه سریع‌تر وضعیت باشگاه‌ شهرداری را مشخص نماید.

در ورزش شهرداری اراک چه خبر است؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در حالی که بالاترین مقام اجرایی استان مرکزی بارها اعلام کرده است که فعالیت باشگاه شهرداری منعی ندارد و حتی معاون سیاسی استاندار نیز این موضوع بارها اعلام و پیگیری کرده است، اما از سوی شهرداری اراک با آن محافظه‌کارانه برخورد می‌شود به طوری که شهردار ماه‌ها است که از معرفی هیأت مدیره باشگاه خیلی ساده و آسان می‌گذرد و در مقابل اعلام مقام‌های ارشد استان بی‌تفاوت است.

این بی‌تفاوتی‌ها در حالی است که مشخص نیست که در ورزش شهرداری اراک چه می‌گذرد و موازی‌کاری و دوگانگی یا بهتر است بگوییم رقابت در ورزش شهرداری اراک به عینه دیده می‌شود.

در حالی که شهردار اعلام می‌کند وظیفه شهرداری ورزش عمومی و همگانی است، اما دیده شده است که در سطح شهر اطلاعیه‌هایی توزیع‌شده که سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک اقدام به برگزاری کلاس‌های استعدادیابی یا همان مدارس ورزش کرده است و این در حالی است که باشگاه شهرداری هم به این امر پرداخته است که می‌توان آن را موازی‌کاری و نداشتن متولی واقعی در ورزش شهرداری دانست.

شهردار بارها اعلام کرده است که شهرداری باید در ورزش عمومی و همگانی حضور داشته باشند نه قهرمانی، اما ورود به مدارس ورزش توسط سازمان فرهنگی، ورزشی همان ورود به ورزش قهرمانی است.

البته لازم است به این امر بپردازیم که در کشور ورزش حرفه‌ای نداریم تنها در فوتبال آن‌هم به‌صورت نیم‌بند است که هیچ‌کدام از تیم‌ها فاکتورهای حرفه‌ای را ندارند پس اگر به هر صورت در ورزش سرمایه‌گذاری شود ورزش حرفه‌ای نیست، بلکه در مرحله اول مسئولیت اجتماعی و سپس نشاط اجتماعی خواهد بود نه سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای.

شروع فعالیت‌های باشگاه شهرداری اراک خواسته مردم و به‌خصوص جوانان این شهر است که هرچه دیرتر انجام شود باعث از بین رفتن شور و نشاط در جوانان اراکی خواهد شد.

به علاوه اینکه تیم‌هایی که با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک باید زیر پوشش باشگاه شهرداری باشند و با توجه به اینکه در صورت محافظه‌کاری بهترین ایام سال را از دست می‌دهیم و مسابقات لیگ‌های کشوری شروع خواهند شد و دوباره در روی همان پاشنه خواهد چرخید که پارسال چرخید و تیم‌هایی استان از حضور در لیگ کشوری باز خواهند ماند، بر این اساس ضروری است در این زمینه با جدیت ورود و از محافظه‌کاری پرهیز کرد.

شهرداری اراک بهتر است به ورزش شهرداری بیشتر توجه کند و از موازی‌کاری در آن جلوگیری کند و هرچه سریع‌تر وضعیت باشگاه‌ شهرداری را مشخص کند و اگر وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری حضور با قدرت در ورزش همگانی است آن را به انجام برساند و همان‌طور که همایش‌هایی را برای آقایان ترتیب می‌دهند برای بانوان که نصف جمعیت اراک را تشکیل می‌دهند نیز این همایش را برگزار کنند و خود را از تشکیل مدارس ورزش استعدادیابی که همانا پایه و اساسی ورزش قهرمانی است بیرون بکشد و آن را به باشگاه شهرداری واگذار کند.

**************

سید علی بنی‌جمالی

**************

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول