اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش «بسیج دریایی» در مقابله با قاچاق مواد مخدر/ هرمزگان به «بارانداز» مواد تبدیل شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای مقابله بیشتر و بهتر با ترانزیت مواد مخدر نیاز به تجهیزات بیشتر است گفت: تشکیل بسیج دریایی یکی از اقدامات ارزشمندی بود که انجام شده و باعث کشف بیشتر مواد مخدر و جلوگیری از ورود آنان به کشور می‌شود.

نقش «بسیج دریایی» در مقابله با قاچاق مواد مخدر/ هرمزگان به «بارانداز» مواد تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس میرزاد شامگاه شنبه در نشست خبری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه آنچه در جامعه نمود پیدا می‌کند موضوع اعتیاد و مشکلات اجتماعی حاصل از این پدیده است، اظهار داشت: این معضل نیز حاصل مشکلاتی است که در حوزه خانواده‌ها‌ اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم آن را درمان کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که باعث افزایش این معضل در کشور شده است، افزود: به دلیل ارزان بودن مواد مخدر در افغانستان و ۵۰ برابر شدن آن از زمان اشغال این کشور توسط آمریکا، باعث شده سیل مواد مخدر به سمت دریای عمان و خلیج فارس کشیده و در سواحل هرمزگان بارانداز شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، این استان را مسیر ترانزیت برای سایر استان‌ها برشمرد و گفت: تنها ۱۰ درصد ترانزیت مواد مخدر در هرمزگان کشف می‌شود و ۹۰ درصد آن به دلیل کمبود تجهیزات میسر نیست که نیازمند یکسری اقدامات و امکانات است.

میرزاد، ورود سپاه در مبارزه با مواد مخدر به خصوص در دریا و سواحل را اقدامی مثبت در جهت مبارزه با این معضل ذکر کرد و یادآور شد: سپاه با توجه به دارا بودن تجهیزات پیشرفته‌تر نسبت به دریابانی می‌تواند، نقش پررنگ‌تری در مبارزه با مواد مخدر در دریا و ساحل داشته باشد.

 وی به پایین آمدن سن اعتیاد در استان اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که در پایین آمدن سن افراد معتاد مشاهده می‌کنیم، وضعیت چندان مناسب نیست و گاهی مشاهده می‌شود که  به مدارس نیز سرایت کرده و مدارس حاشیه‌نشین بیشتر در معرض آن هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان ادامه داد: متأسفانه در حوزه بانوان نیز این پدیده در حال افزایش است و قبح آن از بین رفته و ضعف قانونی نیز باعث شده تا توزیع  مواد مخدر توسط بانوان افزایش یابد.

میرزاد، تنوع در مواد مخدر را نیز یکی دیگر از علل و عوامل افزایش معتادین در سطح استان و کشور برشمرد و بیان کرد: این عامل و هجوم معتادین سایر استان‌ها به هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی از دغدغه‌های مسؤولین استان شده است.

 وی حضور خیرین در این حوزه را یکی از نیازهای بسیار مهم ذکر و تصریح کرد: خیرین باید در ساخت کمپ‌های ترک اعتیاد و تجهیز آن و کمک به رهایی معتادین از این معضل به کمک دولت بیاید.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و توجه به اشتغال بعد از ترک معتادین را دو عامل مهم دیگر در برخورد با این معضل فرهنگی اعلام کرد و یادآور شد: از بنگاه‌های اقتصادی نیز درخواست اشتغال برای این افراد را داریم تا بتوانند نسبت به استقلال زندگی خود و خانواده گام بردارند و گرنه در صورت عدم اشتغال، امکان برگشت دوباره آنان به حالت قبل دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/88049/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول