اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورود بیش از 29 هزار پرونده به دادسرای سمنان/ دخالت در زندگی زوجین ممنوع!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از ورود بیش از 29 هزار پرونده به دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: خانواده‌ها نباید در زندگی زوجین جوان دخالت کنند.

ورود بیش از 29 هزار پرونده به دادسرای سمنان/ دخالت در زندگی زوجین ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدشریف ابراهیمی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان به مناسبت هفته قوه قضاییه، با پاسداشت هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش اظهار کرد: خادمان دستگاه قضایی باید بر خود ببالند که در مسیر تلاش و سعی مضاعف امام راحل و شهدای والامقام دستگاه قضایی همچون شهید بهشتی و یارانش قدم برمی‌دارند.

وی بیان کرد: در این مسیر باید با استحکام و قاطعیت بیشتری گام برداشت و دانست که چرا تعداد پرونده‌های قضایی در کشور ما تا این حد زیاد است.

عدم آگاهی مردم؛ علت تشکیل عمده پرونده‌ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از ورود 29 هزار و 302 پرونده به دادسرای سمنان خبر داد و با اشاره به خروج 29 هزار و 583 پرونده از دادسرای سمنان در سال 97 اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته، بیش از 380 پرونده از پرونده‌های ورودی به دادسرای سمنان کسر شده است.

وی ادامه داد: اگر پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی بررسی شود، شاهد خواهیم بود که بیشترین حجم پرونده‌ها را انتقال مال غیر، کلاه‌برداری‌ها و امور حقوقی تشکیل می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اضافه کرد: علت عمده تشکیل این پرونده‌ها به عدم آگاهی مردم بازمی‌گردد و باید به قانون توجه داشت تا شمار دعاوی نیز کاهش یابد.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم باید معاملات خود را ثبت کنند تا از مشکلات ثانوی پیشگیری شود، عنوان کرد: مردم با وجود تعدد دعاوی و مشکلات کنونی به این باور نمی‌رسند که سراغ ثبت رسمی معاملات خود بروند.

وی تصریح کرد: اگر معاملات به‌طور قانونی ثبت شود، خیلی از دعاوی کاهش می‌یابد و پرونده‌ها از گردونه رسیدگی دستگاه قضایی حذف می‌شود.

تنظیم سند رسمی در معاملات؛ امری مهم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اظهار کرد: امروز باید به مردم آگاهی دهیم تا معاملات خود را ثبت کنند و به سمت تنظیم سند رسمی بروند؛ با این اقدام، جلوی انتقال مال غیر را خواهیم گرفت.

ابراهیمی گفت: بررسی و تحقیق زمان معامله درباره مالکیت افراد از حجم قابل‌توجهی از پرونده‌های قضایی در استان سمنان می‌کاهد و در ارتباط با کلاه‌برداری‌ها نیز که امروز به‌صورت اینترنتی و غیر اینترنتی صورت می‌گیرد، مردم باید به آگاهی بهتری دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی انجام‌شده درباره اینکه نباید امروز به فضای مجازی اعتماد کرد و به پیامک‌های کلاه‌برداری توجه نشود، همچنان در مردم نهادینه نشده است و باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از مردم خواست تا به نکات و نسخه‌های دستگاه قضایی در ارتباط با موارد مختلف توجه و به آن اعتماد کنند.

ابراهیمی گفت: نباید انتظار داشت که قضات بتوانند در جریان رسیدگی به پرونده‌ها معجزه کنند؛ بلکه مردم باید خود مراقبت کنند و آرامش را در زندگی‌شان جاری سازند.

در زندگی زوجین دخالت نکنید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تصریح کرد: در حوزه خانواده، بخش زیادی از دعاوی بر اساس تجربه قضایی، حاصل دخالت دیگران در زندگی زوجین است.

وی گفت: بسیاری از زوجین می‌توانند با هم تعامل خوبی در زندگی داشته باشند؛ اما سایر اقوام به زندگی این افراد چسبیده و سبب ایجاد مشکلاتی شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: بررسی‌های زیادی وجود دارد که زوجین با هم مشکلی ندارند؛ اما سایر اقوام زمینه‌ساز ایجاد مشکلات و دعاوی شده‌اند.

کودک‌آزاری؛ حاصل بی‌توجهی به حقوق دیگران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: کودک‌آزاری نیز که به‌صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه صورت می‌گیرد، باید مورد مطالعه و آگاه‌سازی بیشتری در جامعه صورت گیرد و همه به حقوق طرف مقابل احترام بگذارند.

وی ادامه داد: توهین، افترا، سرقت و مواد مخدر بیشترین شمار پرونده‌ها را در استان سمنان تشکیل می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خطاب به مردم گفت: در درج عناوین در شکایت‌ها دقت شود تا قضات درگیر چندین مورد از عناوین اتهامی واهی نشده و توان کاری آنها گرفته نشود و با فراغ بال بیشتری به رسیدگی به پرونده‌ها بپردازند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول