اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بسیاری از ماموریت‎ها و جلسه‌ها بیهوده و حالت تفریح دارد!/ ذخیره مرخصی حذف شود

استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: بسیاری از ماموریت‌ها و جلسات ما بیهوده بوده و بیشتر حالت تفریح دارد؛ باید اینها را مدیریت کنیم چرا که منابع ما محدود است.

بسیاری از ماموریت‎ها و جلسه‌ها بیهوده و حالت تفریح دارد!/ ذخیره مرخصی حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در سومین جلسه مشترک شورای برنامه‎ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1398 با اشاره به وضعیت توزیع اعتبارات در کشور اظهار کرد: در کشور توزیع اعتبارات بر اساس مدل خاصی مثل توجه به جمعیت، موقعیت جغرافیایی یا نیاز واقعی استان‎ها صورت نمی‌گیرد و همه ساله استان‎های غنی، غنی‎تر و استان‎های محروم نیز محروم‎تر می‎شوند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر از کل اعتبارات 3 تا 4 درصد، استانی بوده و حدود 97 درصد بودجه متمرکز و در اختیار وزارتخانه است.

پورمحمدی سهم استان آذربایجان‎شرقی را از بودجه سال 98 حدود 509 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای ما 85 تا 90 درصد است که باید این هزینه‎ها را کم کنیم؛ سیستم پرداختی ما هم به گونه‎ای است که هزینه‎ها مدام افزایش می‎یابد.

این مسوول با اشاره به روال مرسوم در دستگاه‎های اجرایی متذکر شد: وقتی پول نیست چه اصراری است مرخصی کارکنان را ذخیره کنیم؛ اگر ذخیره مرخصی حذف شود بسیاری از مسائل قابل حل است.

استاندار آذربایجان‎شرقی با انتقاد از پرداخت نامعقول اضافی کاری در ادارات گفت: اضافی کاری باید در مقابل کار اضافی پرداخت شود؛ بسیاری از ماموریت‎ها و جلسات ما بیهوده بوده و بیشتر حالت تفریح دارد؛ باید اینها را مدیریت کنیم؛ چرا که منابع ما محدود است.

مهلت 10 روزه به دستگاه‎ها جهت اصلاح آیین‎نامه شورای برنامه‎ریزی

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به تصویب آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی یک هفته تا 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات و نقطه‎نظرات خود را نسبت به آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

وی ابراز داشت: آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان مصوبه هیئت وزیران بوده و ما موظف به اجرای آن هستیم؛ هر چند شاید دارای ایراداتی باشد.

این مسوول افزود: قطعا نارسایی‎هایی در آیین‎نامه جدید وجود دارد و لازم است در ارتباط با این آیین‎نامه نقطه‎نظرات اعضای شورای برنامه‎ریزی استان مکتوب شود تا این نظرات را به وزیران مربوطه انتقال دهیم.

پورمحمدی ابراز داشت: دستگاه‎های اجرایی استان یک هفته تا 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات و نقطه‎نظرات خود را نسبت به آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول