اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خاموشی در کمین هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان گفت: پنج هزار و 800 مشترک پرمصرف در هرمزگان شناسایی شده که از این تعداد 76 مشترک با قطع برق و یا اخطار مواجه شدند.

خاموشی در کمین هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد ذاکری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پایش لحظه‌ای برق، ۴۵ مشترک که بیشتر آن‌ها ادارات دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آن‌ها قطع شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ مشترک نیز اخطار دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ مشترک پرمصرف در هرمزگان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: ۶۸۰ هزار مشترک برق در هرمزگان وجود دارد که ۵۶۰ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد خانگی هستند و ۷۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

ذاکری ادامه داد: بر این اساس، مدیریت مصرف خانگی کاهش موثری در مصرف برق خواهد داشت و تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان برروی وسایل سرمایشی و سرویس منظم آن‌ها از دیگر راهکار‌های صرفه جویی در برق است.

وی اضافه کرد: میزان ظرفیت تولید برق هرمزگان دو هزار و ۲۰۰ مگاوات است که در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود و تاکنون مصرف دو  هزار و ۱۶۰ مگاواتی به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: امسال مصرف برق چهار درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات به معنی شرایط بحرانی است که خاموشی‌های احتمالی از پیامدهای آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول