اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش 81 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از افزایش 81 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.

افزایش 81 درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

علی خانقائی  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: افزایش۵۷ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

 خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد ۸۱ درصدی صادرات و رشد ۵۱ درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وی گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زیرساخت ها خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه  است.

 خانقائی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً ۷۳۹ هزار و ۸۴۴ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از ۴۲۹ هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از ۳۱۰ هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول