اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختصاص دو هزار تن قیر به جاده‌های روستایی سمیرم

نماینده مردم سمیرم گفت: دو هزار تن قیر رایگان برای جدول‌کشی و روکش آسفالت روستاها در نظر گرفته شد و با صحبت‌هایی که با معاون بنیاد مسکن شد دستور دادند همه قیرها به روستاهای شهرستان سمیرم تخصیص داده شود.

اختصاص دو هزار تن قیر به جاده‌های روستایی سمیرم

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سمیرم اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه ماده شش بحث ارزش افزوده اعتباراتی را برای مناطق روستایی و شهرهای کمتر توسعه‌یافته اختصاص دادند این مبلغ پانزدهم هرماه مستقیماً به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و فرمانداری برای روستاهای فاقد دهیاری واریز می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته خیلی از روستاهای شهرستان سمیرم زیرسازی خود را انجام داده و با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبارات قیر تأمین و زیرساخت‌های روکش آسفالت اکثر روستاها تهیه شد که تا یکی دو ماه آینده تکمیل می‌شود و در حقیقت می‌توانیم اعلام کنیم که نهضت تحول و آسفالت در روستاهای شهرستان سمیرم را داریم.

 وی تصریح کرد: در رابطه با اصلاح معابر روستایی سال گذشته تا الان کمک‌های خیلی خوبی برای جدول‌کشی روکش آسفالت و قیر رایگان در نظر گرفتیم که هفته گذشته بالای دو هزار تن قیر رایگان برای این موضوع در نظر گرفته شد و با صحبت‌هایی که با معاون بنیاد مسکن شد دستور دادند همه قیرها به روستاهای شهرستان سمیرم تخصیص داده شود.

سلیمی با اشاره به اینکه این قیر مختص روستاهاست خاطرنشان کرد: برای خود شهر سمیرم هم جلسه‌ای با مدیرعامل بافت‌های فرسوده کشور داشتیم و قرار بر این شد که شهرداری نقشه معابر بافت فرسوده را تهیه و به راه و شهرسازی استان اصفهان ارائه بدهد تا قیر آنجا تأمین شود.

وی افزود: طی دو هفته آینده، جمالی‌نژاد رئیس شهرداری و دهیاری‌های و معاون وزیر کشور قول سفر به شهرستان سمیرم داده‌ است؛ که بحث اعتبارات قیر معابر شهرستان سمیرم، فضای سبز و مسائل مربوط به حوزه شهری مطرح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به وضعیت بازگشایی جاده ونک گفت: با توجه به اینکه تهیه نقشه این جاده در اختیار استان چهارمحال بختیاری است و نقشه آماده‌ شده، جلسه مشترکی با حضور راهداری استان چهارمحال بختیاری و اصفهان برگزار می‌شود که نقشه مسیر را در اختیار شهرستان سمیرم قرار دهند تا با اعتبارات استانی از چهارمحال بختیاری و اصفهان پروژه بازگشایی و ساخت جاده شروع شود.

انتهای پیام / 63111/هـ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول