اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

طرح «زیست شبانه» معلول کج‌فهمی، منافع مادی یا تقلید کورکورانه از غرب است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح «زیست شبانه» می‌گوید: این طرح معلول کج‌فهمی یا منافع مادی و یا تقلید کورکورانه از غرب است که از سوی مدیران ما پیشنهاد شده است.

حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی فارس با اشاره به طرح «زیست شبانه» که از سوی شورای شهر پیشنهاد و در حال اجراست، ضمن انتقاد از آن گفت: جوان بیست و چند ساله تا ساعت ۱۰ صبح می‌خوابد و با کمال پررویی بیدار می‌شود و به مادرش می‌گوید نان خریده‌ای؟ حال کسی که تا ۱۰ صبح خوابیده چه توقعی از کشورش برای پیشرفت در امور دارد؟ علاوه بر این مادر تا کی باید برای این جوان نان بخرد؟

وی افزود: در کشور نفتی بیمار که جوان تا ۱۰ صبح خواب است و احتمالا تا یک بعد از نصفه شب هم می‌خواهد بیدار باشد و در خیابان‌ها بچرخد، می‌گویند خوب است ما طرح احیاء شب داشته باشیم؛ بدون توجه به اینکه در کدام فرهنگ این حرف زده می‌شود.

این کارشناس فرهنگی در ادامه یادآور شد: این بیداری در شب و خوابیدن تا ساعات میانی صبح به عنوان یک بیماری محسوب می‌شود. مدیر ما هم بدون اینکه درک کند که این نبود درک یا محصول کج‌فهمی است یا منافع مادی دارد و یا اینکه از غرب تقلید کورکورانه کرده است یا با هر تحلیلی که گاهی مثبت است، ولی به خاطر نگاه تک‌بعدی زوایای آن درست دیده نشده، چنین پیشنهادی ارائه می‌کند که مثلا چون این‌ها شب‌ها بیرون هستند، بهتر است ما ساماندهی کنیم.

او اضافه کرد: در حالی که به جای حل کردن ریشه‌ای این معضل، می‌بینیم دست به این حرکت می‌زند. برای مثال مدیر به‌جای اینکه سراغ رسانه برود تا برنامه‌هایش را طوری تنظیم کنید که تا پاسی از شب افراد را بیدار نگه ندارد تا افراد بتوانند سر صبح به کار و زندگی بپردازند، اینطور پیشنهادی ارائه می‌کند. با اینکه علم و دین و ... بر خواب شب تاکید می‌کنند، ولی می‌بینیم که چنین پیشنهادهایی مطرح می‌کنند.

«زیست شبانه» طرحی است که در شورای شهر تهران مطرح شده و با هدف بیدار نگهداشتن تهران تا پاسی از شب با بهانه ایجاد امنیت در مناطق مرکزی در دستور کار قرار گرفته است. این طرح مناطقی را به صورت آزمایشی مشخص کرده که تا ساعت ۳ پس از نیمه شب فعالیت شبانه در جریان باشد و تردد در شهر از جریان نیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول