اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امروز روز بحران صنعت برق است/ 5 درصد صرفه‌جویی از خاموشی جلوگیری می‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه امروز را روز بحران صنعت برق اعلام کرد و گفت: مردم به میزان پنج درصد مدیریت مصرف داشته باشند، خاموشی در استان نخواهیم داشت.

امروز روز بحران صنعت برق است/ 5 درصد صرفه‌جویی از خاموشی جلوگیری می‌کند

امیدعلی مرآتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی مرکز دیسپاچینگ ملی و وزارت نیرو به شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و شرکت برق منطقه‌ای، روز گذشته و امروز (چهارم و پنجم تیرماه) به عنوان روزهای بحرانی صنعت برق اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: در روزهای بحرانی، باید براساس سهمیه مصرفی که برای استان در نظر گرفته شده، مدیریت مصرف انجام دهیم که در واقع برای جلوگیری از خاموشی باید به سهمیه اعلام شده نرسیم.

وی با یادآوری سراسری بودن شبکه برق کشور، گفت: برای پایین آوردن پیک کشور، باید با مدیریت و صرفه‌جویی، بار مصرف استان را نیز در ساعات اوج مصرف کاهش دهیم.

وی به وجود بیش از 760 هزار مشترک برق استان اشاره و بیان کرد: برای جلوگیری از خاموشی نیاز به همکاری مردم داریم، حداقل به میزان پنج درصد مصرف برق خود را در ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 مدیریت کنند؛ از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اعلام شده استفاده نکنند و کولر آبی خود را روی دور کند و کولر گازی را روی دمای 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند.

وی در خصوص بحث تغییر ساعت کار اداره‌ها نیز، اضافه کرد: مجوز لازم را در این خصوص از استانداری کسب کرده‌ایم، متاسفانه برخی از اداره‌ها بعد از ساعت 13:45 دقیقه همچنان مصرف بالایی دارند که مجبوریم براساس دستورات لازم، برق اداره‌های که بعد از ساعت اعلام شده مصرفی بیش از 30 درصد پایه خود را داشته باشند، تا ساعت 17 قطع کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول