اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امحاء بیش از یک تن مواد مخدر در ازبکستان + تصاویر

با حضور نمایندگان اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد و اعضای کمیسیون دولتی مبارزه با مواد مخدر ازبکستان بیش از یک تن مواد مخدر در «تاشکند» به آتش کشیده شد.

امحاء بیش از یک تن مواد مخدر در ازبکستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، با حضور نمایندگان اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد و اعضای کمیسیون دولتی مبارزه با مواد مخدر ازبکستان یک تن و 28 گرم مواد مخدر در محل کارخانه فلزات رنگین «تاشکند» امحا شد.

این مواد مخدر شامل 7 کیلوگرم و 757 گرم هروئین، 195 کیلوگرم و 415 گرم تریاک، 56 کیلوگرم و 140 گرم حشیش، 130 کیلوگرم و 18 گرم خشخاش، 557 کیلوگرم و 398 گرم ماری‌جوانا و مقدار زیادی قرص روانگردان بود.

«عالم نرذالله‌ اف» رئیس مرکز ملی مبارزه با مواد مخدر ازبکستان در این مراسم گفت: امروز به مناسبت 26 ژوئن «روز بین المللی مبارزه با قاچاق مواد مخدر» مواد مخدری که کشف و ضبط شد، سوزانده شدند.

نرذالله‌ اف افزود: امروز ازبکستان برای مبارزه با تهدیدات مربوط به مواد مخدر از تمام امکانات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استفاده می‌کند.

وی اظهار داشت: ازبکستان در ماه فوریه سال 1995 میلادی به مقاوله‌نامه‌های سال‌های 1961، 1971 و 1988 میلادی سازمان ملل متحد در مورد مبارزه با قاچاق مواد مخدر پیوسته است.

نرذالله‌ اف افزود: در سال 2018 میلادی در ازبکستان یک تن و 172 کیلوگرم مواد مخدر شامل 20 کیلو و 60 گرم هروئین، 255 کیلوگرم تریاک، 601 کیلوگرم ماری‌جوانا، 65 کیلوگرم حشیش و همچنین 180 کیلوگرم مواد روانگردان جدید کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: مواد مخدر تولید افغانستان به ازبکستان به طور مستقیم و یا از طریق تاجیکستان و قرقیزستان از طریق رودخانه «آمودریا» به استان «سرخان‌دریا» و در شمال شرق به وادی «فرغانه» و استان تاشکند حمل می‌شود.

رئیس مرکز ملی مبارزه با مواد مخدر ازبکستان در پایان اعلام کرد: از سال 1994 میلادی تاکنون در مجموع 60 تن انواع مواد مخدر در این کشور امحا شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول