اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

علی رغم تحریم‌ها اجازه نمی‌دهیم حتی یک کشتی ایرانی زمین‌گیر شود

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی عظیم‌گستر هرمز گفت: قول می‌دهیم که اجازه ندهیم حتی یک فروند کشتی ایرانی به دلیل مشکلات فنی زمین‌گیر شود.

علی رغم تحریم‌ها اجازه نمی‌دهیم حتی یک کشتی ایرانی زمین‌گیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل صادقی در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از شرکت کشتی‌سازی عظیم‌گستر هرمز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در سال ۹۷ برنامه مشترکی را با شرکت ملی نفتکش ایران آغاز کردیم. بنای کار بر این شد که گام به گام تعمیرات نفتکش ها را آغاز و به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در ۶-۷ گام، خود را به نقطه ای برسانیم که بتوانیم سوپرتانکر تعمیر کنیم. برای این مهم از کشتی های کوچکتر آغاز کردیم و یک نفتکش و سپس یک شناور LPG تعمیر کردیم و پس از آن وارد فاز تعمیر کشتی های با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن شدیم.

وی ادامه داد: امروز تعمیرات این کشتی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن آغاز و در مدت ۲۲ روز انجام خواهد شد.

صادقی اظهار داشت: ما در شرکت عظیم گستر از پیمانکاران دسته دوم استفاده می کنیم و به دنبال توسعه و توانمند سازی نیروهای بومی هرمزگان هستیم به نحوی که به طور متوسط ۵۰۰ نفر روی شناور کار خواهند کرد.
وی افزود: تمام تعمیرات مورد نیاز یک کشتی را در کشور انجام می دهیم و امکان تعمیر موتور اصلی را فراهم کرده ایم و ژنراتور ها، سیستم های ناوبری، سیستم های برقی و همچنین تعمیرات بدنه و لوله کشی را به طور کامل در کشور با استفاده از توانمندی داخلی انجام می دهیم.
مدیر عامل شرکت عظیم گستر هرمز تاکید کرد: قول می دهیم در مجتمع کشتی سازی اجازه ندهیم حتی یک فروند از کشتی های ایرانی به دلیل مشکلات فنی زمین گیر شود.
وی بیان کرد: ما نیازی به دور زدن تحریم ها نداریم و از مسیر های خودمان نیازهایمان را برطرف می کنیم.

صادقی تاکید کرد: قسمت عمده ای از لوازم یدکی تعمیر کشتی ها در ایران وجود دارد اما لوازم بخشی از قسمت ها مثل موتور ها و ژنراتور ها باید از خارج تامین شوند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر قیمت و از نظر زمان تعمیر کشتی ها شرایط بهتری از کشور های حاشیه ی خلیج فارس داریم و از لحاظ کیفیت انجام کار وضعیت ما بهتر است.
انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول