به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل صادقی در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از شرکت کشتیسازی عظیمگستر هرمز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در سال ۹۷ برنامه مشترکی را با شرکت ملی نفتکش ایران آغاز کردیم. بنای کار بر این شد که گام به گام تعمیرات نفتکش ها را آغاز و به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در ۶-۷ گام، خود را به نقطه ای برسانیم که بتوانیم سوپرتانکر تعمیر کنیم. برای این مهم از کشتی های کوچکتر آغاز کردیم و یک نفتکش و سپس یک شناور LPG تعمیر کردیم و پس از آن وارد فاز تعمیر کشتی های با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن شدیم.
وی ادامه داد: امروز تعمیرات این کشتی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن آغاز و در مدت ۲۲ روز انجام خواهد شد.
صادقی اظهار داشت: ما در شرکت عظیم گستر از پیمانکاران دسته دوم استفاده می کنیم و به دنبال توسعه و توانمند سازی نیروهای بومی هرمزگان هستیم به نحوی که به طور متوسط ۵۰۰ نفر روی شناور کار خواهند کرد.
وی افزود: تمام تعمیرات مورد نیاز یک کشتی را در کشور انجام می دهیم و امکان تعمیر موتور اصلی را فراهم کرده ایم و ژنراتور ها، سیستم های ناوبری، سیستم های برقی و همچنین تعمیرات بدنه و لوله کشی را به طور کامل در کشور با استفاده از توانمندی داخلی انجام می دهیم.
مدیر عامل شرکت عظیم گستر هرمز تاکید کرد: قول می دهیم در مجتمع کشتی سازی اجازه ندهیم حتی یک فروند از کشتی های ایرانی به دلیل مشکلات فنی زمین گیر شود.
وی بیان کرد: ما نیازی به دور زدن تحریم ها نداریم و از مسیر های خودمان نیازهایمان را برطرف می کنیم.
صادقی تاکید کرد: قسمت عمده ای از لوازم یدکی تعمیر کشتی ها در ایران وجود دارد اما لوازم بخشی از قسمت ها مثل موتور ها و ژنراتور ها باید از خارج تامین شوند.
وی خاطرنشان کرد: از نظر قیمت و از نظر زمان تعمیر کشتی ها شرایط بهتری از کشور های حاشیه ی خلیج فارس داریم و از لحاظ کیفیت انجام کار وضعیت ما بهتر است.
انتهای پیام/۸۸۰۳۷/