اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازگشت 22 کارخانه تعطیل به چرخه تولید در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان از احیاء و بازگشت 22 کارخانه غیرفعال به چرخه تولید در سال 1397 خبر داد.

بازگشت 22 کارخانه تعطیل به چرخه تولید در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان اظهار کرد: با تلاش جهادی کارکنان محاکم استان 45 درصد از پرونده‌های مسن دستگاه قضایی استان که رسیدگی آن بیش از دو سال به طول انجامید مختومه شده است.

وی با اشاره به کاهش ورودی‌های پرونده قضایی تصریح کرد: ما کارگروه مختلفی داشتیم که اقداماتی برای کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد که در همین راستا حدود 20 مورد را به شهرستان ابلاغ کردیم.

* امکان قانونی در صدور رأی جایگزین حبس برای قضات وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به کاهش کیفری زندان افزود: باوجودآنکه رویکرد قضات کیفری به سمت صدور رأی جایگزین حبس است اما ضمانت اجرا در بسیاری از موارد حبس است و امکان قانونی در صدور رأی جایگزین حبس برای قضات وجود ندارد.

هاشمیان با بیان اینکه زندان مجازات ناکارآمدی است و در برخی مواقع نباید به سمت زندانی کردن حرکت کرد، گفت: تا می‌توانیم نباید از عنصر زندانی کردن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار در سطح کشور 40 هزار نفر تنها یک روز در زندان هستند، یادآور شد: تعداد زندانیان کمتر از سه روز در گلستان کاهش‌یافته است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اذعان کرد: امروزه زندان از حداقل امکانات برخوردار است اما محبوسان واقعی خانواده‌های زندانیان هستند لذا روسای دادگستری، قضات و ... باید طوری عمل کنند که کاهش زندانی بیش‌ازپیش باشد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و تغییر رویکرد قضات بیش از 4 هزار و 300 رأی جایگزین حبس در سال 1397 صادر شده که در کاهش جمعیت زندانیان اثرگذار بود.

وی، یکی از مظاهر تحول را ارتباط با مجامع علمی و دانشگاه‌ها برشمرد و یادآور شد: باید کلینیک حقوقی در دانشکده‌های حقوق و دانشگاه‌های مرتبط راه انداری شود و دانشجویان در این کلینیک‌ها فعالیت کنند تا ضمن کارآزموده شدن و کسب تجربه، در امور قضایی نیز به مردم مشاوره بدهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فعالیت چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات تولیدکنندگان با بانک‌ها است اما ستاد اقتصاد مقاومتی بارقه امیدی را در سطح کشور و بین تولیدکنندگان ایجاد کرده است و نیاز است قانون و دستورالعمل مصوبی در این رابطه داشته باشیم.

هاشمیان از احیا و بازگشت 22 کارخانه غیرفعال به چرخه تولید در سال 1397 خبر داد و تأکید کرد: امسال هم تلاش‌ها در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان برای کمک به رونق تولید ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش سرقت گفت: سرقت‌های تعزیری در صدر جرائم استان قرار دارد و پیشگیری از این مهم تنها بر عهده قوه قضاییه، دادگستری‌ها و دادستان‌ها نیست و باید اقدامات فرهنگی برای مقابله با سرقت در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش جمعی از کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان گلستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول