اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان جزو پیشروترین استان‌ها در زمینه تحول کشاورزی سنتی به مکانیزه است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کردستان جزو پیشروترین استان‌ها در زمینه تحول کشاورزی سنتی به مکانیزه و کشت های حفاظتی است

کردستان جزو پیشروترین استان‌ها در زمینه تحول کشاورزی سنتی به مکانیزه  است

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، عباس کشاورز در بازدید از مزارع گوجه فرنگی، صیفی جات و گندم در دشت های وسیع عباس آباد و ولی آباد از توابع بخش ننور در شهرستان بانه افزود: کشاورزی مکانیزه و بهره گیری از شیوه های جدید با بذرها و ارقام صنعتی، نشانه هوشیاری کشاورزان منطقه و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی است و توجه به صیفی‌جات، کشت‌های نشایی، آبیاری قطره‌ای و مزارع حفاظتی گندم، گواهی بر این مدعاست.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نفوذ ارقام جدید محصولات کشاورزی و استقبال خوب کشاورزان از کشت‌های مکانیزه، امروز کردستان جزو پیشروترین استان‌ها در زمینه تحول کشاورزی از سنتی به مکانیزه و کشت های حفاظتی است.

کشاورز از بهره‌برداران محلی خواست به منظور تقویت زمین، افزایش تولید و بهره وری اقتصادی، به مقولاتی از جمله مشتری پسندی، پایداری تولید و عملکرد بالا توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای نیل به این منظور، کشاورزان ۵۰ درصد مزارع خود را به کشت گندم جو و بقیه را به حبوبات، علوفه و دانه های روغنی اختصاص دهند.

‍معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت‌های مالی و تامین اعتبارات لازم در راستای کمک به تشکل‌ها و تعاونی‌های صنفی کشاورزی، ساخت استخرهای ذخیره آب، ایجاد شبکه‌های توزیع و آبیاری مناسب خبر داد.

محمدصالح احمدی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با اعلام اختصاص ۱۷۰۰ هکتار از مزارع کردستان به کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری، انتخاب و کشت محصولات متنوع و صیفی‌جات با شیوه‌های مکانیزه آبیاری را در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، پیشرسی محصول و عملکرد بالا توصیف کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده محصولات تولید شده در مزرعه‌های کردستان، برای مصارف تازه‌خوری و صادرات عرضه خواهد شد.

صبح امروز عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری‌پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور، محمد امین‌زاده سرپرست فرمانداری شهرستان بانه، فرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی و صالح احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مزارع گندم روستای ولی‌آباد و مزرعه ۷ هکتاری گوجه‌فرنگی در روستای عباس‌آباد بانه بازدید کردند.

انتهای پیام/2330/84

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول