اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

با هنجارشکنان در مراکز گردشگری مهریز برخورد شود

امام‌جمعه مهریز ضمن انتقاد از بی‌بندوباری و بی‌اخلاقی در مراکز تفریحی و گردشگری و عدم حریم‌های شرعی در مسابقات ورزشی، برخورد با هنجارشکنان را خواستار شد.

با هنجارشکنان در مراکز گردشگری مهریز برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه مهریز ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) به روایتی از این امام بزرگوار اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمودند شمارا سفارش می‌کنم به تقوای الهی، ورع در دین، اجتهاد برای خدا و راستی سخن نیکو همسایه داری که همانا هر کس از شما چنین باشد گفته می‌شود جعفری‌مذهب است.

امام‌جمعه مهریز افزود: دوران این امام بزرگوار دوران شکوفایی اساس تشیع بود و امروز شیعیان، مذهب و منابع شیعی خود را از ایشان دارند. باید جلوی انحراف از دین گرفته شود. بازی با اعتقادات و فکر مردم و جوانان کار خطرناکی است. ترفند دشمن این است که با شبهه افکنی و سست کردن دین‌ها همه را از راه راست بازگرداند.

وی از وضعیت اسفناک مراکز گردشگری مهریز و کشف حجاب‌ها و بی‌اخلاقی‌ها انتقاد کرد و تأکید کرد: مردم مهریز ۳۱۳ شهید برای حفظ ارزش‌های اسلامی و قرآنی تقدیم کرده‌اند و این حرکت‌های زننده و غیراخلاقی زیبنده این شهرستان نیست. عدم رعایت شئون اسلامی و حریم‌های شرعی در مسابقات ورزشی نیز محکوم است و باید اداره کل ورزش و جوانان پاسخگو باشد. ما مخالف ورزش بانوان نیستیم اما دوچرخه‌سواری بانوان در شب و در مناطق خلوت علاوه بر خطرناک بودن دهن‌کجی به ارزش‌هاست و باید در مکان مخصوص بانوان انجام گیرد.

محی‌الدینی همچنین هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی ویارانش و روز قوه قضائیه را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از شخصیت‌های تراز اول انقلاب و نظام اسلامی بود. او نماد روحیه انقلابی و مدیریت جهادی بود و خداخواهی، ولایتمداری و قانون مداری سه محور اصلی تلاش‌های شهید بهشتی در دوران قبل از انقلاب و تا زمان انقلاب بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری یکی از وظایف مهم قوه قضائیه را مبارزه سخت‌گیرانه با فساد دانستند. اگر با فساد مبارزه نشود موجب سوءاستفاده افراد می‌شود. فساد اقتصادی یا اجتماعی موجب انحراف در دین و انقلاب و ناامید شدن مردم می‌شود. قوه قضائیه باید مظهر اقتدار و عدالت باشد و برابر قانون اساسی با مجرمان و مفسدان برخورد کند.

امام‌جمعه مهریز با اشاره به مناسبت هفته در پیش رو که هفته حقوق بشر آمریکایی است گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکایی‌ها حق ندارند از حقوق بشر دم بزنند زیرا بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند و در تمام طول عمر این رژیم، ترویج فساد و تحمیل جنگ و خونریزی به مناطق مختلف دنیا و کشتار بی‌رحمانه بی‌گناهان کرده است. هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قراردادند و به فرمانده آن ناو جنگی نیز مدال افتخار دادند و این واقعیت‌ها هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

محی‌الدینی ادامه داد: آمریکا در عرصه بین‌الملل در امور دیگر کشورها دخالت می‌کند و با سوءاستفاده از اصطلاح حقوق بشر قصد فریبکاری ملت‌های دنیا را دارد. براندازی حکومت‌ها را طراحی و هدایت می‌کند و در این راه دوست و دشمن نمی‌شناسد. آل سعود را می‌دوشد و از آدم کشی‌های او حمایت می‌کند. اخیراً بیت رهبر معظم انقلاب را تحریم کرده است درحالی‌که حتی ضدانقلاب معترف است که ایشان ساده‌زیست، پاک دست و خانواده ایشان نیز شفاف‌ترین وضعیت مالی و معیشتی را دارند.

وی اذعان کرد: دوشنبه دهم تیرماه و روز صنعت و معدن را گرامی می‌داریم و امیدوار هستیم معادن شهرستان ازجمله معدن شن و ماسه و معدن بزرگ سرب و روی از نیروهای بومی شهرستان استفاده کنند و سهمی از درآمد این معادن نیز صرف شهرستان مهریز شود. کارخانه‌ها نیز باوجودآنکه پرکار هستند اما باید به شهرستان مهریز توجه کنند و لااقل خریدهای خود را از این شهر انجام دهند.

امام‌جمعه مهریز ضمن گرامیداشت شهادت شهید صدوقی تصریح کرد: وی چهارمین شهید محراب و از یاران نهضت اسلامی بودند و از خیران درزمینهٔ ساخت مسجد و حسینیه و بیمارستان بود؛ شایسته است از این ظرفیت‌ها و احیای مساجد بین‌راهی نهایت استفاده را ببریم و از امیدوار هستیم با کمک مردم و خیرین بتوانیم پروژه بازسازی مسجد جامع شهر را به‌زودی آغاز کنیم.

وی در پایان خطبه‌ها نیز از مردم درخواست کرد درزمینهٔ مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند تا با قطعی آب و برق مواجه نشوند.

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول