اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صفر تا صد سفر استاندار به بشرویه؛ از وعده سفر رئیس جمهور تا تصویب ۶۰ مصوبه

استاندار خراسان‌جنوبی در سفر دو روزه به شهرستان بشرویه همراه با جمعی از مسؤولین استانی از نزدیک مشکلات شهرستان و راهکارهای توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

صفر تا صد سفر استاندار به بشرویه؛ از وعده سفر رئیس جمهور تا تصویب ۶۰ مصوبه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان‌جنوبی در دهمین سفر شهرستانی طی سفری دو روزه به شهرستان بشرویه سفر کرد، وی در این سفر از سوی امام جمعه بشرویه، سرپرست فرمانداری و نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار و با حضور در گلزار شهدای شهر ارسک با ذکر فاتحه با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

وی در نخستین روز سفر خود به این شهرستان از مدرسه در حال ساخت متوسطه اول و مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهر ارسک بازدید کرد.

پایگاه سلامت ارسک با زیربنای ۲۵۰ متر مربع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

 مدرسه در حال ساخت ارسک نیز با زیربنای ۷۵۰ مترمربع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای دیوارکشی و محوطه‌سازی آن به ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

گفت‌وگوی استاندار با کسبه

معتمدیان همچنین در بازدید از بازار و برخی محله‌های ارسک، دستور خرید یخچال و پرداخت اجاره‌بهای یک‌ساله مسکن بانوی مسن و نیازمندی که با وی به گفت‌وگو نشسته بود را صادر کرد.

وی بیان داشت: در خصوص راه‌اندازی ناحیه صنعتی در ارسک شرکت شهرک‌های صنعتی استان حرفش این است که  فاصله ارسک از محل ناحیه صنعتی بشرویه ۱۷ کیلومتر است و نمی‌توانیم در این فاصله کوتاه ناحیه صنعتی جدید تأسیس کنیم.نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی ناحیه صنعتی را مهم‌ترین خواسته مردم ارسک بشرویه دانست و گفت: خشکسالی‌های چندین ساله منبع درآمد مردم را به شدت کاهش داده و موضوع اشتغال مهم‌ترین دغدغه مردم این منطقه است.

گلایه امیرحسنخانی/ نمی‌خواهند ناحیه جدید احداث شود!

امیرحنسخانی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم که ارسک خالی نشود بحث اول ایجاد ناحیه صنعتی در منطقه است، ادامه داد: اعتقادم این است که نمی‌خواهد ناحیه جدید احداث شود اما محلی را مشخص کنید که اگر مسؤولان رفتند و سرمایه‌گذار جذب کردند، زیرساختی به او بدهند تا کار انجام دهد.

وی یکی دیگر از مشکلات منطقه را نبود زیرساخت‌های مختلف در منطقه گردشگری باغستان ذکر کرد و گفت: این باغستان برق و بسیاری از زیرساخت‌های دیگر را ندارد چون مردم توان اقتصادی برای برق‌رسانی به این باغستان را ندارند و باید شرکت توزیع برق استان این اقدام را برای رونق گردشگری در منطقه انجام دهد.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات ارسک را کمبود زیرساخت‌های بهداشتی ذکر کرد و گفت:  تلاش خواهیم کرد که حداقل خدمات بهداشتی را در شهر ارسک ایجاد تا تردد مردم به شهر بشرویه کاهش یابد.

الحاق باغستان به شهر ارسک؛ نیازمند کار کاشناسی

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: الحاق باغستان به شهر ارسک نیازمند کار کاشناسی است و در جلسه جمع‌بندی اگر مغایرت‌های قانونی نداشته باشد تمام تلاش ما این است که در این زمینه نیز به شما مردم کمک کنیم.

معتمدیان در پی درخواست مردم از جاده روستایی بشرویه - بجستان بازدید و گفت: بعد از بررسی‌های لازم و کار کارشناسی تصمیمات لازم برای احداث این جاده در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان اتخاذ خواهد شد.

همچنین در نخستین روز از سفر دو روزه استاندار خراسان‌جنوبی به بشرویه استخر سرپوشیده دانش‌آموزی بشرویه با زیربنای ۷۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه سفر به بشرویه از مزرعه در دست احداث هیدروپونیک شهرستان در روستای تاج‌آباد بازدید کرد، این مرزعه به وسعت یک هکتار توسط بخش خصوصی در دست اجرا است که از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای آن اختصاص یافته است.

این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اختصاص یک میلیارد تومان تسهیلات متمم خواسته سرمایه‌گذار برای اتمام طرح است.

معتمدیان سپس در جمع مردم بشرویه حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

اولویت نخست؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

وی گفت: تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های مهم دولت است که در این زمینه تلاش داریم با بسیج امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار است، بخشی از این پروژه‌ها را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی از جمله امکانات رفاهی، بهداشتی و ارتباطی به ویژه مباحث مربوط به راه‌ها که از مطالبات جدی مردم منطقه است را با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم رفع کنیم.

بشرویه؛ قطب شیلات و پرورش آبزیان!

معتمدیان با بیان اینکه شهرستان بشرویه می‌تواند تحولات جدی در حوزه کشاورزی داشته باشد، اظهار داشت: شهرستان بشرویه علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در زمینه دامداری، دامپروری و کشاورزی می‌تواند به عنوان قطب شیلات و پرورش آبزیان نیز مطرح شود.

وی در ادامه سفر به شهرستان بشرویه با همراهی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از بیمارستان 32 تختخوابی در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.

تکمیل بیمارستان بشرویه؛ نیازمند اعتبار 12 میلیاردی

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه تکمیل این بیمارستان نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است، بیان داشت: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۹۱ آغاز و تاکنون در زمینه احداث آن ۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه سفر به شهرستان بشرویه با خانواده شهیدان مهدی و حسین طاوسی دیدار و با خانواده این شهید والامقام در فضای صمیمی گفت‌وگو کرد.

وی همچنین نشستی با نخبگان، فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان داشت و گفت: سند آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی که توسط ۴۰ نفر از اساتید و نخبگان استان تدوین شده بود به سرانجام رسید و به عنوان یک سند بالادستی و چراغ راهنما برای برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی استان ابلاغ کردیم.

معتمدیان با بیان اینکه سند توسعه استان نیز با توجه به تغییر و تحولاتی که در ساختار استان انجام گرفته بود، بازنگری شد، اضافه کرد: بازنگری سند توسعه شهرستان‌ها نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی تا پایان سال

وی اعلام کرد: با رایزنی‌ها انجام شده به دنبال سفر مقام معظم رهبری به استان هستیم و امسال نیز شاهد سفر ریاست جمهوری به استان خواهیم بود و طی یک تا دو ماه آینده نیز رئیس مجلس شورای اسلامی در استان حضور پیدا خواهد کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: بنا داریم در زمینه پرورش شتر خراسان‌جنوبی را تا پایان دولت تدبیر و امید به عنوان قطب منطقه‌ای مطرح و در بحث پرورش دام نیز پیگیر محموله‌های وارداتی و اصلاح نژاد شده از کشور افغانستان هستیم.

معتمدیان با بیان اینکه واردات دام از کشور افغانستان در دو فاز اجرایی می‌شود، گفت: در فاز نخست از دو هفته آینده بیش از ۳۵ هزار رأس دام وارد استان می‌شود و از طریق وام‌های ارزان قیمت این دام‌ها بین مردم توزیع که پیش‌بینی می‌شود با واردات این دام‌ها بیش از ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد شود.

رهاورد سفر استاندار به بشرویه؛ تصویب 60 مصوبه

در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان بشرویه، ۶۰ مصوبه در بخش‌های بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی، وضعیت راه‌ها و غیره برای این شهرستان بر اساس مطالبات مردم به تصویب رسید.

تصویب ۱۱ مصوبه در حوزه ورزش و جوانان، احداث پنج مورد زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهرستان و تکمیل استخر سرپوشیده بشرویه تا دهه فجر امسال، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس شهرستان، حذف تمام مدارس کانکسی شهرستان، آبرسانی شهری و روستایی، تکمیل شبکه‌های فاضلاب در بسیاری از روستاها، تأمین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی، کشاورزی و دامپروری، مرمت، احیا و بازسازی قنوات، اتصال ۱۹ روستای شهرستان بشرویه به اینترنت پرسرعت تا دهه فجر، آغاز عملیات اجرایی باند دوم بشرویه - طبس از مسیر خدا آفرید، بهسازی آسفالت مسیر خوسف به بشرویه، افزایش سرانه شهری بشرویه، راه‌اندازی مراکز پرورش شتر و اصلاح نژاد دام سبک، ساخت منزل مقاوم و خانه‌دار شدن محرومان و غیره گوشه‌ای از مصوبات سفر دو روزه استاندار به بشرویه بود.

شایان ذکر است؛ همزمان با دومین روز سفر معتمدیان به شهرستان بشرویه میز خدمت با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و مدیران کل استان در محل نمازجمعه بشرویه برپا و به درخواست‌های مردم رسیدگی شد.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول