اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال انتقال بخشی از فناوری سامانه‌های «اس-400» به ترکیه

سخنگوی کاخ کرملین روسیه از احتمال انتقال بخشی از فناوری تولید سامانه‌های پدافند هوایی «اس-400» به ترکیه در قالب قرارداد فروش این سامانه‌ها به آنکارا خبر داد.

احتمال انتقال بخشی از فناوری سامانه‌های «اس-400» به ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (شنبه) گفت که قرارداد مربوط به تحویل سامانه‌های «اس-400» به ترکیه ممکن است شامل انتقال بخشی از فناوری تولید این سامانه‌ها نیز بشود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: «بله، این قرارداد احتمالا شامل انتقال بخشی از فناوری‌های تولید سامانه اس-400 نیز می‌شود».

بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز نیز یک بار دیگر تأکید کرده بود که آنکارا حاضر نیست حتی به دلیل اقدامات تنبیهی و مجازاتی آمریکا، قرارداد خرید سامانه‌های «اس-400» از روسیه را درست در زمان تحویل این سامانه‌ها لغو کند. (جزئیات بیشتر)

بنا بر این گزراش، مسکو و آنکارا در سال 2017 میلادی قرارداری برای تحویل چندین سامانه اس-400 به ترکیه به امضا رساندند.

این قرارداد از همان ابتدا با اعتراض آمریکا مواجه شد. واشنگتن مدعی بود که این سامانه‌ها با استانداردهای سازمان پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) سازگار نیست.

علاوه بر این، واشنگتن چندین مرتبه آنکارا را تهدید کرده بود که اگر از این قرارداد عقب‌نشینی نکند، با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد و حتی آمریکا نیروهای هوایی ترکیه را نیز از پرواز با جنگنده‌های «اف-35» محروم خواهد کرد.

در عوض، ترکیه بارها تأکید کرده بود که خرید تجهیزات نظامی یک حق مسلم برای این کشور است و اینکه هیچ تهدیدی نمی‌تواند این کشور را از خرید این سامانه‌ها از روسیه بازدارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول