اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بهار امسال 485 نوع کالا از گمرکات کرمانشاه به 20 کشور جهان صادر شد

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه، با اشاره صادرات 485 نوع کالا در سه ماه نخست سال جاری از گمرکات استان به 20 کشور دنیا گفت: این میزان صادرات، از لحاظ ارزش سه درصد افزایش داشته است.

بهار امسال 485 نوع کالا از گمرکات کرمانشاه به 20 کشور جهان صادر شد

خلیل حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال‌جاری 609 میلیون دلار کالا به وزن یک‌ میلیون و 365 هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش سه درصد افزایش و از حیث وزن 14 درصد رشد داشته است.

وی گفت: 345 میلیون دلار با وزن 783 هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 15 درصد افزایش و از حیث وزن نیز هشت درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 264 میلیون دلار کالا با وزن 582 هزار تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 22 درصد افزایش و از حیث ارزش 10 درصد کاهش داشته است.

عراق مقصد بیشترین صادرات گمرکات کرمانشاه است

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده، انواع بستنی، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8 هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، خربزه، دوغ، ماست، کودشیمیایی اوره و ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سه ماهه نخست امسال از گمرکات استان کرمانشاه را 485 نوع کالا عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 20 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول