اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حسینی: نظام سرمایه‌داری نمی‌تواند ادعای عدالت داشته باشد/ لزوم تدوین دانشمنامه عدالت

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: نظام سرمایه‌داری نمی‌تواند ادعای عدالت داشته باشد، ما هستیم که می‌توانیم بحث عدالت را در دنیا مطرح کنیم.

حسینی:  نظام سرمایه‌داری نمی‌تواند ادعای عدالت داشته باشد/ لزوم تدوین دانشمنامه عدالت

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های بیانیه گام دوم که با موضوع عدالت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: ما باید با آیات و روایاتی که در رابطه با عدالت وجود دارد، بیشتر آشنا شویم تا مباحث را مبنائی مطرح کنیم. ما ۹ آیه در قرآن داریم که مستقیماً بحث عدالت را مطرح کرده و ۲۹۰ آیه هم درباره ظلم است که ضدعدالت می‌شود. در روایات هم بحث‌های زیادی در این رابطه وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب ۳ مرتبه بحث عدالت مطرح شده است، ادامه داد: اگر مارکسیست‌ها ما با شعار عدالت اقتصادی و جامعه بی‌طبقه توانستند نیمی از کره زمین را بگیرند حتماً ما با بحث عدالت می‌توانیم بر کل دنیا حاکم شویم. 

حسینی خاطرنشان کرد:  درست است ما ضعف‌هائی داریم، ولی خدمات که بعد از انقلاب شده بسیار گسترده است. همین الان با دنیا مقایسه کنید کشورهائی هستند که ۲ میلیون جمعیت بیشتر ندارند، ولی مردم آنها به سختی زندگی می‌کنند، در حالی معادن بسیاری هم در آنجا وجود دارد و بی‌عدالتی در آنجا غوغا می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: نظام سرمایه‌داری نمی‌تواند ادعای عدالت داشته باشد. ما هستیم که می‌توانیم بحث عدالت را در دنیا مطرح کنیم. 

حسینی گفت: باید دستاوردهای انقلاب تبیین و به مردم گفته شود تا احساس یأس و ناامیدی در میان دانشجویان و مردم ایجاد نشود. اگر عدالت باشد، بسیاری از مسائل مانند پیشرفت و علم و فناوری هم محقق می‌شود. 

وی ادامه داد: هر چه عدالت  بیشتر باشد، دلبستگی مردم هم به انقلاب بیشتر می‌شود و نمی‌توان به این مسئله بی‌تفاوت بود. پیشنهاد می‌کنم یک دانشمنانه عدالت را تدوین کنیم و به ابعاد مختلف عدالت  بپردازیم. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اجرای عدالت باید به عنوان یک مطالبه از قوای سه گانه مطرح شود، دانشگاهیان می‌توانند با کمک رسانه‌ها تلاش کنند تا خیلی از جاها جلوی بی‌عدالتی گرفته شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول