اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انفجار خودروی ارتش مصر در سیناء

منابع مصری از انفجار یک خودروی ارتش این کشور در استان شمال سیناء و کشته شدن یک نظامی خبر دادند.

انفجار خودروی ارتش مصر در سیناء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ظهر امروز یکشنبه بر اثر انفجار یک خودروی ارتش مصر در شمال شهر شیخ زوید واقع در استان شمال سیناء، دست‌کم یک نظامی کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از منابع محلی گزارش داد که گروه «ولایت سیناء» شاخه داعش در شمال سیناء، به نیروهای ارتش مصر در شمال شیخ زوید حمله کرد که در نتیجه آن یک خودرو و یک بولدوزر نظامی هدف قرار گرفت.

به دنبال وقوع این انفجار، ده‌ها خودروی نظامی از اردوگاه الزهور به مکان انفجار منتقل شد تا خودروهای منهدم شده را از مکان انفجار تخلیه کرده و با حمله بعدی عناصر مسلح مقابله کنند.

برخی منابع پزشکی در بیمارستان نظامی العریش نیز گزارش دادند که جسد یک نظامی را به همراه چهار زخمی دیگر به این بیمارستان منتقل کردند.

این حمله پس از آن رخ داد که روز شنبه (دیروز) هواپیماهای جنگی مصر چند روستا در شهر شیخ زوید را بمباران کردند.

در چند روز گذشته، تعدادی از شهرهای استان شمال سیناء شاهد حملاتی از سوی گروه «ولایت سیناء» بود که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش و پلیس منجر شد.

ارتش مصر از چند سال پیش اجرای عملیات نظامی گسترده در استان شمال سیناء با هدف نابودی گروه‌های تروریستی در این منطقه را آغاز کرده است اما این گروه‌ها همچنان به عملیات‌های خود علیه ارتش و پلیس مصر ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد که مصر با اجرای عملیات‌های امنیتی در سیناء، توانسته زیرساخت‌های گروه‌های تروریستی را نابود کند.

وی اشاره کرد که نیروهای پلیس و نیروهای مسلح مصر موفق شدند از این کشور و کرامت آن حمایت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول