اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ممانعت از کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان ایران مصداق حقوق بشر آمریکایی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ممانعت آمریکا از ارسال کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان ایران را از مصادیق حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: ریاکاری و دروغ ترامپ در دلسوزی برای مردم ایران در کشتار مسلمانان کشورهای منطقه و فروش سلاح به عربستان آشکار می‌شود.

ممانعت از کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان ایران مصداق حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کارگر شورکی عصر امروز در نشست بصیرتی و آیین تجلیل از بانوان طلبه مدرسه علمیه معصومیه (س) یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع)، طلاب را به داشتن همت بلند در طلبگی فراخواند.

وی افزود: زیاد دنبال مدرک و نمره نباشید بلکه با اهداف بلند، قله بانوان کشور و بانوان موفق از صدر اسلام تاکنون را بشناسید و به دنبال فتح قله‌های بلندتر از بانوان گذشته باشید زیرا همت و امکانات زنان یزدی از بانو امین اصفهانی کمتر نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) سه خصوصیت انسانی شامل همت کوتاه داشتن، چاره‌اندیش نبودن و ضعف تدبیر را مانع پیشرفت انسان‌ها معرفی کرد و افزود: انسان‌های موفق به دنبال همت بلند، چاره‌اندیشی در سختی‌ها و بهره‌مندی از تجربه و عقل دیگران هستند.

کارگر شورکی، 12 تیرماه روز حقوق بشر آمریکایی سالروز شهادت 298 مسافر هواپیمای ایرباس به دست نظامیان آمریکایی در خلیج‌فارس را فرصتی برای تبیین دشمنی‌های آمریکا علیه بشریت خواند.

وی تصریح کرد: در 12 تیرماه 1367 قریب به 300 انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک در آسمان ایران به‌وسیله ناو آمریکایی به شهادت رسیدند و درحالی‌که ابتدا دولت آمریکا برای فریب افکار عمومی از این جنایت آن را یک اشتباه از سوی ناو خواند ولی بعداً در مراسمی از فرمانده ناو وینسنت که دستور شلیک به هواپیمای مسافربری را داده بود مدال افتخار داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: سازمان‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل هیچ‌کس از جمهوری اسلامی ایران دفاع نکرد و امید ما به حمایت این سازمان‌ها نیست و در 40 سال گذشته تجربه‌شده ست.

کارگر شورکی اقدام سپاه در سرنگونی پهباد آمریکایی را ستود و افزود: امروز سپاه عزیز ما ازنظر نظامی خودکفا شده است و این هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی با یک سامانه بومی که در سال 93 رونمایی شده بود منهدم شد.

وی سخنان ترامپ را پس از سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ریاکارانه خواند و گفت: ترامپ مدعی شد که قرار بوده سه‌نقطه ایران را پس از سرنگونی پهباد منهدم کند و به خاطر دلسوزی از کشتار 150 نفر جلوگیری کرده است که این سخنان درواقع دروغ بزرگی است زیرا در سایر کشورهای منطقه در حال کشتار مسلمانان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی دیگر از مصادیق دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران را فروش سلاح به عربستان سعودی دانست و افزود: روز گذشته ترامپ از عربستان سعودی به خاطر خرید تسلیحات نظامی و ایجاد شغل برای یک‌میلیون آمریکایی تشکر کرد درحالی‌که این سلاح‌ها در کشتار مردم یمن و بحرین و...استفاده می‌شود.

کارگر شورکی سقوط پهباد 220 میلیون دلاری آمریکا معادل 13 فروند اف 16 را شکست مفتضحانه غرور آمریکایی‌ها در دنیا خواند و افزود: این پهباد که به قول آمریکایی‌ها، رادارگریز و دور از دسترس هر پدافندی بود به یک آهن‌پاره تبدیل شد.

وی افزود: ایرانی‌ها با موشک فوق افسانه‌ای سری توانستند افسانه‌های آمریکایی‌ها را برباد دهند و خبرگزاری‌های خارجی نوشتند ایران به‌جایی ضربه زد که آمریکا درد را بیشتر احساس کرد و آن غرورش بود که ایران آمریکا را سر جایش نشاند.

کارگر شورکی بیان کرد: ایران بارها به آنان اخطار داده بود و درحالی‌که این پهباد قریب چهار ساعت در حال پرواز بوده است و در کنار آن هواپیمای دیگری با 38 نظامی آمریکا هم در آسمان ایران در حال عبور بود ولی ایران آن را منهدم نکرد و هواپیمای بدون سرنشین را که آمریکا ادعاهای زیادی درباره آن در دنیا مطرح کرده بود؛ سرنگون کرد.

وی ابراز کرد: آمریکا در حالی درباره دلسوزی علیه مردم ایران سخن می‌گوید که در اوایل امسال در حادثه سیل استان‌های کشور اجازه ارسال کمک‌های بین‌المللی و کمک‌های ایرانیان خارج از کشور را نداد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ترور شخصیت‌های ایران در چهار دهه گذشته را یکی دیگر از مصادیق حقوق بشر آمریکایی دانست و افزود: وظیفه طلاب روشنگری این موضوع برای آن دسته از افرادی است که تنها تبلیغات فضای مجازی را مبنای تحلیل‌های خود می‌پندارند.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول