اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرداخت تمام مطالبات کشاورزان آسیب‌دیده از سیل گلستان تا 15 تیرماه

استاندار گلستان از پرداخت تمامی مطالبات آسیب‌دیدگان حوزه کشاورزی و باغی از سیل تا 15 تیرماه خبر داد.

پرداخت تمام مطالبات  کشاورزان آسیب‌دیده از سیل گلستان تا 15 تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس امشب در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: این مهلت ویژه کسانی است که مزارع و باغ‌های آنها به صورت 100 درصد تخریب شده و سایر عزیزان نیز به سرعت و در کمترین زمان ممکن خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: علت حضور بنده در شهر گنبدکاووس در روزهای ابتدایی مسؤولیت بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و روند بازسازی و احیای وضعیت شهرستان بعد از سیل است.

حق‌شناس با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس با تدبیر بسیار خوب مسؤولان و مردم به نحو مطلوبی در برابر سیل مقابله کرد، افزود: مدیریت حادثه سیل با کمترین خسارت مالی و بدون خسارت جانی یکی از نشانه‌های تدبیر در شهرستان گنبدکاووس است.

استاندار گلستان با تقدیر از همه مردم و مدیران شهرستان گنبدکاووس که در حادثه سیل با صبوری و تدبیر عمل کردند، خاطرنشان کرد: گنبدکاووس تنها شهری بود که در استان گلستان دچار سیل شد و شهرستان‌های دیگر به آبگرفتگی و ماندگاری آب دچار شدند که به همین علت آسیب‌ها در شهرستان‌های دیگر بیشتر شد.

پرداخت تمامی مطالبات آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی و باغی تا 15 تیرماه

حق‌شناس با اشاره به اینکه بالغ بر 97 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در سیل اخیر آسیب دیده است، گفت: تقریبا یک چهارم یا 25 درصد آسیب‌ها در گنبدکاووس بوده است و این یعنی باید حداقل به همین میزان توجه و همت مدیران استانی معطوف شهرستان گنبدکاووس شود.

وی از پرداخت تمامی مطالبات آسیب‌دیدگان حوزه کشاورزی و باغی تا 15 تیرماه خبر داد و گفت: این مهلت ویژه کسانی است که مزارع و باغ‌های آنها به صورت 100 درصد تخریب شده و سایر عزیزان نیز به سرعت و در کمترین زمان ممکن خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تدبیر مناسب مدیران گنبدی و ختم به خیر کردن حادثه سیل در این شهرستان نباید منجر به مظلوم واقع شدن این شهرستان در توزیع اعتبارات و توجهات ادارات کل استانی شود، ادامه داد: امروز در بازدید از مرز اینچه‌برون متوجه شدم که وزیر محترم کشور نیز در بازدید این منطقه بر فعال شدن بازارچه مرزی به صورت قانونی و کلان تاکید کرده‌اند که به همین دلیل که نشان از همراهی‌های کشوری است به سرعت این بازارچه را به صورت مرزی و بین‌المللی راه‌اندازی خواهیم کرد.

پیگیر تاسیس دانشکده علوم پزشکی گنبدکاووس خواهم بود

حق‌شناس با درست و منطقی دانستن مطالبه مسؤولان شهرستان گنبدکاووس از دولت مبنی بر تاسیس دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان، تصریح کرد: مکاتبات کشوری و استانی در این حوزه و وعده‌های داده شده دولتی را بررسی خواهم کرد و به طور قطع راه‌اندازی این دانشکده را پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه گنبدکاووس به عنوان مرکز ثقل بهداشت و درمان شرق استان باید در آموزش پزشکی دارای سهم و نقش باشد، گفت: تاسیس دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس را با جدیت پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول