اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«گاندو» مسیر تازه تلویزیون در سریال‌سازی/ جای خانواده خالی است!

مجموعه تلویزیونی «گاندو» با انتخاب درست بازیگران جوان در نقش افرادی توانمند، خوش فکر و جذاب، گروه جدیدی از نقش‌­ها را برای مخاطب تعریف می­‌کند.

«گاندو» مسیر تازه تلویزیون در سریال‌سازی/ جای خانواده خالی است!

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در دوره‌ای که شرکت‌های بزرگ فیلم سازی در سراسر دنیا به ساخت سریال روی آورده­اند، در هر خانه‌ای سی‌دی، فلش مموری یا هاردهایی پر از سریال‌های مختلف دست به دست می‌شود، و سلیقه‌ی مخاطب هم گام با استانداردهای جهانی در حال ارتقاست. ساخت و پخش سریال گاندو در گروه فیلم و سریال شبکه سه را می­‌توان گامی مثبت در عرصه تولید سریال­‌های ایرانی در تلویزیون ملی دانست چرا که با انتخاب و پرداخت موضوعی جذاب در ژانری کمتر تجربه شده توانسته مخاطب جدید و جوانی را پای تلویزیون بنشاند؛ از آنجا که سال‌هاست که سریال‌های ملودرام صرف در تمام شبکه‌های تلویزیونی ما جا خوش کرده‌اند. سریال‌هایی با موضوعات و بعضا لوکیشن‌های تکراری. موضوعاتی چون عشق، مشکلات خانوادگی، بیماری و مرگ. لوکیشن‌هایی نظیر بیمارستان و قبرستان و... پای ثابت همه­ سریال‌­های تلویزیونی ما شده­‌اند و ذائقه و سلیقه مخاطب را در حدی تنزل داده‌­اند که مخاطب در کنار سریال‌­های وطنی نمونه‌­های سخیف‌­تر ترکیه‌ای را از طریق ماهواره دنبال کند.

«گاندو» با انتخاب درست بازیگران جوان در نقش افرادی توانمند، خوش فکر و جذاب، گروه جدیدی از نقش‌­ها را برای مخاطب تعریف می‌­کند. مخاطبی که به نقش‌­های عاشق، معشوق، ظالم و قربانی عادت کرده است. تاکنون برای جذب مخاطب جوان در سریال­‌های ایرانی از نمایش جوانی و جوانی کردن اغلب در مفهوم مبتذل و نابخردانه آن استفاده می­شده، اما گاندو با معرفی گروهی کمتر دیده شده از جوانان ایرانی، نقش‌­هایی را به تصویر می­‌کشد که در حوزه حرفه‌ای‌شان با وجود سن کم توانمند بوده و با تسلط به حوزه‌­های مختلف دانشی اعم از زبان انگلیسی، فعالیت‌های سایبری و... به شدت واقعی و باورپذیرند.

«گاندو»، را می‌­توان نه یک گام که جهشی در انتخاب و پرداخت موضوع در سریال‌­های ایرانی دانست. در شرایط فعلی پرداختن به موضوع جدی و جدیدی چون امنیت ملی و به تصویر کشیدن فعالیت­‌های تهدیدکننده آن در زیرپوست شهر هیجانی کم­تر تجربه شده را برای مخاطب به ارمغان می­آورد و معادلات ذهنی مخاطبی را به هم می­زند که به ملودرام صرف عادت کرده است و اینجا با جذابیت­‌هایی جدیدی در داستان، شیوه روایت و بازیگری روبرو می‌­شود که برایش دلچسب و شگفت­ انگیز است.

با تمام این تفاسیر همیشه اولین‌­ها بهترین نخواهند بود. قطعا کاستی‌هایی از ابعاد مختلف در سریال گاندو به چشم می­خورد و انتقادهایی به وجه خانوادگی شخصیت­‌های داستان وارد است. شخصیت اول که در دوران نامزدی است حتی در خلوت و زمان کوتاهی که در کنار همسرش می‌­گذراند درباره مسائل و موضوعات کاری صحبت می­‌کند. یا دیگری، در شب تولدش وقتی به خانه می‌­رسد که همه خواب هستند و این بخش به مخاطب اینگونه القا می‌­کند که در صورت نادیده گرفتن فضاهای خانوادگی می­‌توانی در کار حرفه‌­ای شوی.

به هر ترتیب به جرأت می‌توان گفت که گاندو یک شروع موفق برای سبک جدیدی از سرگرمی تلویزیونی است که با ارتقای سلیقه مخاطب این توقع را ایجاد می­‌کند که تلویزیون از ملودرام دست کشیده و به ژانرهای دیگر اقبال نشان دهد.

نمایش این سریال و بازگشت دوباره مخاطب جوان به واسطه آن، فرصتی طلایی برای رسانه ملی فراهم آورده است که می‌شود با تداوم تولید و پخش سریال­‌هایی با موضوعات متفاوت این مخاطبان را نگه داشته و افزایش داد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول