اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

شانه‌ساز: بیش از ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می شود

سرپرست سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود،‌گفت: هر دارویی که وارد بازار دنیا شود، شرکت‌های داروسازی و مراکز تحقیقاتی ما در کمتر از ۲ سال آن را تولید می‌کنند.

شانه‌ساز: بیش از ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور درباره تاثیر عملیاتی شدن اینستکس بر واردات دارو، اظهار داشت:  اگر اینستکس عملیاتی شود دارو در اولویت است،‌ البته صنایع دارو توان کافی برای تولید را دارند و بیش از ۹۷ درصد دارو را صنایع داخلی تولید می کنند. هر دارویی که وارد بازار دنیا شود، شرکت‌های داروسازی و مراکز تحقیقاتی کمتر از ۲ سال آن را تولید می‌کنند که این از جمله توانمندی‌های پس از انقلاب است.

وی تاکید کرد: در حقیقت اقتصاد مقاومتی تحقق یافته و در تأمین دارو مشکلی وجود ندارد.

شانه ساز ادامه داد: در مقطع فعلی نسبت به سال گذشته کمبود دارویی کمتر از بیست قلم بود؛ در حالی که سال گذشته این رقم سه رقمی بود.

سرپرست سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با مدیریت و تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی مقدار اقلام کمبود دارو کاهش قابل توجهی داشته، گفت: زمانی که دارویی چند ماه کمبود پیدا می کند بیماران دیگر اعتمادی ندارند و داروها را تا چند ماه در منازل خود انباری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: داروهایی که برندهای خارجی دارند مشابه آن را در تولید داخلی داریم؛ پزشکان همکاری کنند تا بیماران را سردرگم نکنند و برای بیماران داروهای ایرانی تجویز کنند.

شانه ساز با تاکید بر اینکه بیماران از داروهای ایرانی اطمینان داشته باشند، عنوان کرد: این داروها حین تولید و پس از عرضه در بازار توسط معاونت غذا و دارو مورد نظارت دقت و بررسی قرار می گیرد و جای نگرانی نیست.

سرپرست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران برای یافتن داروهایشان از نزدیکترین داروخانه با سامانه ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول