اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مهلت ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد تا ۲۱ تیر/ جزئیات شهریه مدارس شاهد

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 14 تیر ادامه دارد و ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد نیز از 5 تیر آغاز شده و تا 21 تیر ادامه خواهد داشت.

مهلت ثبت‌نام پایه دهم  مدارس شاهد تا ۲۱ تیر/ جزئیات شهریه  مدارس شاهد

محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد به اتمام رسیده است و در حال حاضر مدارس در حال بررسی این پیش‌ ثبت‌نام‌ها و اعلام به خانواده‌ها برای ثبت نام قطعی برای مدارس هستند.

وی ادامه داد:‌ امسال 67 هزار و 141نفر در پایه اول ابتدایی مدرسه شاهد ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در سال گذشته 61 هزار و 878 نفر بود و از این تعداد تقریباً یک سوم دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی می‌شوند.

رزاقی تصریح کرد: پیش‌ثبت‌نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد به پایان رسیده است اما دانش‌آموزانی که فرزند شهید، جانباز بالای 50 درصد جانبازی و آزاده باشند تا ۲۰ شهریور ماه می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌‌نام کنند و هیچ منعی وجود ندارد.

وی گفت: ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر ماه آغاز شده و تا 14 تیر ادامه دارد؛ همچنین ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد از 5 تیر آغاز و تا 21 تیر ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پیش ثبت‌نام هیچ پولی از خانواده‌ها اخذ نمی‌شود، گفت: در مدارس شاهد از دانش‌آموزان طرح شاهد یعنی فرزند شهدا هیچ وجهی دریافت نمی‌شود و از فرزند جانبازان بالای 50 درصد جانبازی و فرزندان آزاده، ۲۵ درصد شهریه مصوب شده دریافت می‌شود. همچنین از سایر دانش‌آموزان کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزی دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان کمک سرانه در دوره ابتدایی حداقل 450 هزار تومان و حداکثر 770 هزار تومان،‌در دوره متوسطه اول حداقل 530 هزار تومان وحداکثر 870 هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل 640 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 150 هزار تومان است که این کمک سرانه متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی هر منطقه تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول