اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه خدمات مشاوره رایگان در مراکز مشاوره نیروی انتظامی کردستان

معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان از ارائه خدمات مشاوره رایگان به مردم در مراکز مشاوره نیروی انتظامی کردستان خبر داد و گفت: این مرکز بصورت رایگان در زمینه روانشناسی بالینی، اختلافات خانوادگی، اعتیاد، مشاوره ‌های تحصیلی و ... آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به همشهریان است.

ارائه خدمات مشاوره رایگان در مراکز مشاوره نیروی انتظامی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله فاتحی معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان با حضور در خبرگزاری فارس در استان کردستان با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کرد.

فاتحی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: مجموعه خبرگزاری فارس همیشه همکاری و تعامل خوبی با نیروی انتظامی داشته و در ماموریت‌های حاد انتظامی در جبهه جنگ سخت و نرم ما را کمک کرده‌اند.

وی بر اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: حتی اگر موج ناآرامی در جامعه وجود داشته باشد باید رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و به موقع این التهاب و ناآرامی را آرام کنند و تشویش اذهان را تقویت نکنند.

وی افزود: دیدگاه مجموعه نیروی انتظامی یک دیدگاه سخت و سرد نیست چرا که کار ما کار نرم است و تلاش می‌کنیم برای ارتقا منزلت اجتماعی بیشتر به سمت و سوی کارهای فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم.

فاتحی تشکیل معاونت اجتماعی انتظامی و دفتر تحقیقات کاربردی در پیکره نیروی انتظامی را یکی از دستاوردهای دیدگاه نرم نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در معاونت اجتماعی سعی می‌کنیم که اگر کج‌رفتاری و جرمی در جامعه اتفاق می‌افتد صرفا به دستگیری و ضابط قضایی با مسئله برخورد نشود بلکه در ابتدای امر آن را آسیب‌شناسی کنیم که دلایل وقوع جرم و بزه اجتماعی چه بوده است.

وی تاکید کرد: انصافا استان کردستان به خاطر جو خاصی که بر آن حاکم است و تعصب و ارقی که مردم کردستان به وضعیت اجتماعی دارند کمتر از یک درصد وقوع جرائم کل کشور را به خود اختصاص داده است البته مجموعه جرائمی که در استان اتفاق می‌افتد جرائم ابتدایی و ساده است نه جرائم خشن که بیش از 80 درصد آنها هم با تلاش همکاران بنده کشف شده است.

وی گفت: امیدواریم این آمار در کردستان حفظ شود و افزایش پیدا نکند چرا که معتقدیم این رقم هرچند کم است اما برای کردستان زیاد است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان از راه‌اندازی مرکز مشاوره «آرامش» در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت: این مرکز بصورت رایگان در زمینه روانشناسی بالینی، اختلافات خانوادگی، اعتیاد، مشاوره‌های تحصیلی و ... آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به همشهریان است.

وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال همشهریان و دسترسی آسان و راحت، مرکز مشاوره آرامش در مرکز شهر سنندج و در روبروی فرمانداری راه‌اندازی شده است.

فاتحی یادآور شد: با توجه به اینکه امروز وضعیت معیشت مردم مناسب نیست اگر کسی بخواهد از خدمات مشاوره استفاده کند باید هزینه‌ای پرداخت کند اما در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌شود و کارشناسان ما با جان و دل آماده خدمت‌گذاری به مردم هستند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و 445 فقره پرونده در مراکز مشاوره معاونت اجتماعی و انتظامی استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش مراجعه‌کننده داشتیم که این نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

وی ادامه داد: از این تعداد فقره پرونده‌ای که در مراکز مشاوره معاونت اجتماعی تشکیل شده است، یک هزار و 321 فقره آن به درمان و مصالحه ختم شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش پرونده‌های درمان و مصالحه داشتیم.

فاتحی افزود: در راستای آموزش و پیشگیری از وقوع جرم در استان از مهدکودک‌ها تا مدارس و دانشگاه‌ها و حتی تمام اقشار جامعه آموزش مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن را کرده‌ایم و در سه ماهه اول امسال در قالب 156 برنامه بیش از هفت هزار نفر را آموزش داده‌ایم.

معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان برپایی 35 مورد نمایشگاه  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوعات مختلف تهدیدهای فضای مجازی، اعتیاد، حجاب و عفاف و ... و همچنین توزیع دو هزار و 500 بسته آموزشی در بین اقشار مختلف را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول