اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایش موسیقی خوشنویسی در «موزيكاليگرافى» + فیلم

بهمن پناهی، هنرمند ایرانی مقيم فرانسه است که در موسیقی و خوشنویسی تبحر دارد؛ او سال‌ها تجربه خود در این دو هنر را در «موزيكاليگرافى» گرد آورده است.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، خوشنویس و دانش‌آموخته دکتری دانشگاه هنر سوربن فرانسه پس از ۲۰ سال در ایران نمایشگاه انفرادی برگزار می‌کند. نمایشگاه خط‌نگاره‌هاى او با عنوان «موزیکالیگرافى» جمعه ۱۴ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

 

 

در این نمایشگاه ۲۵ اثر از آثار نقاشی‎خط بهمن پناهی با تکنیک ترکیبى، آکرلیک روی بوم و نیز مقوای دست‎ساز با الهام از زیبائى‌شناسى هنر خوشنویسی به نمایش در مى‌آید. آثار  نمایشگاه موزیکالیگرافى» حاصل ۱۵ سال کار و خلق اثر در این زمینه است.

از نظر مفهومى، آثار پناهی بیانى موزیکالیگرافی (هارمونی موسیقی و خوشنویسی) دارند. او در شباهت موسیقی و خوشنویسی می‌گوید این دو هنرهایی هستند که از جزء‌ به کل می‌روند؛ یعنی تا نُت کامل نشود، ملودی ساخته نمی‌شود. همچنین در خوشنویسی اگر اجزاء کامل نوشته نشوند، جمله ناقص و بی‌معنی می‌ماند.

 

 


پناهی در طول برپایی ۱۴ روزه نمایشگاه خود یک پرفورمنس موزیکالیگرافى (اجراى همزمان موسیقى و خوشنویسى مدرن) را به نمایش خواهد گذاشت. این اجرا روز جمعه ٢١ تیرماه از ساعت ١٩ تا ٢٠ برگزار می‌شود. نشست تبیین مفهوم موزیکالیگرافى هم در آخرین روز نمایشگاه (جمعه ٢٨ تیرماه) از ساعت ١٩ تا ٢١ برگزار خواهد شد. بازدید از نمایشگاه و شرکت در این نشست‌ها برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول