اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اعتراض خبرنگاران به نحوۀ پاسخگویی رئیس سازمان صمت/ 11 طرح صنعتی مهم و اثرگذار در قزوین درحال اجرا است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد این سازمان از جمله اجرای 11 طرح صنعتی و مهم در استان اشاره کرد، این درحالی بود که نحوه پاسخگویی وی به پرسش‌های خبرنگاران مورد اعتراض اصحاب رسانه قرار گرفت.

اعتراض خبرنگاران به نحوۀ پاسخگویی رئیس سازمان صمت/ 11 طرح صنعتی مهم و اثرگذار در قزوین درحال اجرا است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید نبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در نشست خبری که ظهر امروز در محل سازمان صمت برگزار شد اظهار کرد: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و از این رو همدلی و ایجاد امید مهم‌ترین اصل برای حفظ داشته‌ها و پیشرفت در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: جنگ اقتصادی بدون آسیب نیست و البته با هوشیاری و همراهی بخش خصوصی، دولت و رسانه‌ها می‌توان آسیب‌های ناشی از این جنگ را به حداقل رساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  ادامه داد: نقش رسانه‌ها در امید بخشی، آگاهی‌رسانی و طرح مشکلات اهمیت زیادی دارد که البته با نقد سازنده می‌توان در زمینۀ اصلاح امور گام برداشت و از این رو تزریق امید به جامعه توسط رسانه‌ها امکان پذیر است.

نبیل در بخش دیگری از سخنان خود نیز از برگزاری مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران با حضور وزیر صمت در هفته صنعت خبر داد.

این مسؤول از صدور ۳ هزار و ۹۹۹ پروانه بهره‌برداری خبرداد و گفت: برخی از این پروانه‌ها غیرفعال هستند.

وی یاد آور شد: با این تعداد پروانۀ موجود ۱۶۲ هزار ظرفیت اشتغال در استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر هزار ۵۶۶ طرح صنعتی در استان در حال اجرا است که ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در مجموع اشتغال ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان را درپی خواهد داشت.

نبیل اعلام کرد: ۱۱ طرح صنعتی مهم و اثرگذار در استان در حال اجرا است که از مهم‌ترین طرح‌ها می‌توان به معدن مس طارم و معدن چیزه اشاره کرد که با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی همراه بوده و امیدواریم در تابستان به بهره‌برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: معدن مس طارم امروز در مرحله تست آزمایشی بوده و در آن نزدیک به یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین عنوان کرد: در ۱۲ ماه سال گذشته ۶۰۵ هزار تن صادرات از استان قزوین بوده که در مجموع با ارزش ۱.۴۴ درصد در کشور همراه بوده است‌.

 

اعتراض خبرنگاران به نحوۀ پاسخگویی رئیس سازمان صمت

به گزارش فارس، اگرچه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از نقش اثرگذار رسانه‌ها در جامعه سخن گفت، اما در نشست خبری از پاسخگویی صریح و شفاف در ارتباط با مسائل اختصاصی و سیاسی مربوط به سازمان خود، خودداری کرد، به نحوی که عمدۀ پرسش‌های خبرنگاران حاضر در نشست به پاسخ واضحی نرسید و یا عملاً پاسخ داده نشد و اعتراض خبرنگاران را نیز در پی داشت.

گفتنی است بخشی از سخنان مدیرکل صمت استان قزوین در نشست خبری نیز به ارائۀ گزارش‌هایی پرداخته شد که پیشتر نیز ارائه شده و در گفت‌وگو با رسانه‌ها منشر شده بود و با توجه به عدم پاسخگویی شفاف مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به پرسش‌های خبرنگاران پیرامون مشکلات صنعتی، بازرگانی و تجاری و مسائل سیاسی این دستگاه، باید پرسید چه ضرورتی برای تشکیل نشست خبری وجود داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول