اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| سطح‌بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مشکلی را حل‌ نمی‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به پیشنهاد تعیین ۴ سطح برای بیان کیفیت تحصیل دانشجویان، گفت: کیفیت تحصیل دانشجو در کارشناسی، ارشد و دکتری با نمرات، پروژه، کارآموزی و پایان‌نامه‌ مشخص می‌شود و معتقدم سطح‌بندی پیشنهاد خوبی نیست.

فارس من| سطح‌بندی دانشجویان برای بیان کیفیت تحصیل، مشکلی را حل‌ نمی‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار سطح‌بندی دانشجویان هر رشته و مقطع شده‌اند.

این کاربران گفته‌اند: «سطح بندی دانشجویان هر مقطع تحصیلی در ۴ سطح عادی ساعی ممتاز و نخبه و در درج این عناوین در کنار معدل دانشجو بیانگر کیفیت تحصیلی دانشجو در هر مقطع است.»

خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس این پیشنهاد را با محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرده و نظر وی را در این باره جویا شده است.

فتوحی فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: باید ببینیم این نظر که دانشجویان سطح‌بندی شوند را به چه منظور می‌‌خواهیم انجام دهیم؟ کیفیت کار یک دانشجو از خروجی کار او استخراج می‌شود و نمی‌توانیم همین طور بگوییم یک دانشجو خوب است و یک دانشجو بد است.

وی ادامه داد: برای یک دانشجوی کارشناسی نمرات دوران تحصیل مهمترین نشان‌دهنده عملکرد آن دانشجو است. این دانشجو پروژه و کارآموزی انجام می‌دهد و می‌تواند در نمره مؤثر باشد. دانشجو 140 واحد درسی می‌گذراند که نشان‌دهنده عملکرد او است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هم در عمل عملکرد پایان‌نامه علاوه بر دروسی که می‌گذرانند مصداق عملکرد آنها است که پایان‌نامه‌ها معمولا به حل یک مسئله منجر می‌شود. کار یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در قالب انتشار مقاله یا حل مسئله بروز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بنابر این برای رتبه‌بندی دانشجو باید معیار ملموس داشته باشیم. زیرا با تعداد محدود دانشجو روبه‌رو نیستیم و برای مثال در دانشگاه شریف 1200 دانشجو داریم.

فتوحی فیروزآباد گفت: با این شرایط معتقدم که این طرح پخته و خوب نیست و مشکلی را حل نمی‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول