اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش یک میلیون تنی تحویل گندم به بخش دولتی

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران با اشاره به پرداخت 90 درصدی مطالبات گندم‌کاران گفت: میزان خرید یک میلیون تن کاهش یافته است.

 کاهش یک میلیون تنی تحویل گندم به بخش دولتی

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره آخرین وضعیت خرید گندم در کشور اظهار کرد: در کل کشور از تاریخ آغاز خرید تاکنون نزدیک 3 میلیون و 700 تا 800 هزار تن گندم خریداری شده و در استان زنجان نیز میزان خرید بیش از 4 هزار تن بوده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران با اشاره به اینکه مطالبات گندم‌کاران در استان‌های گرمسیر  پرداخت شده است، اضافه کرد: طولانی‌ترین زمان پرداخت مطالبات تا دو هفته بوده است.

وی گفت: در استان زنجان نیز طبق جلسه برگزار شده، قرار شد که در عرض یک تا دو هفته پرداخت شود، که البته تاکنون یک سوم از مبلغ مطالبات هم پرداخت شده است.

خانمحمدی با اشاره به اینکه در کل کشور 90 درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه مطالبات به روز پرداخت می‌شود، اما خرید نسبت به سال قبل کمتر شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران تصریح کرد: امسال تحویل گندم به بخش دولتی کمتر شده است که نمی‌دانیم آیا میزان باقیمانده را دلالان خریداری کرده‌اند یا خود گندم‌کار نفروخته است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم نسبت به بازه زمانی مشابه یک میلیون تن کمتر شده است، گفت: امسال استقبال از فروش به بخش دولتی کمتر است.

به گزارش فارس، خرید گندم به قیمت مصوب یک هزار و 700 تومان انجام می‌شود.

امسال 40 مرکز، برای خرید گندم در استان زنجان در نظر گرفته شده و مطابق سنوات گذشته شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 و تعاون روستایی مسؤولیت خرید را عهده‌دار هستند.
امسال 23 مرکز مباشر و 17 مرکز دولتی اقدام به خرید گندم می‌کنند و طبق پیش‌بینی انجام شده امسال بیش از 500 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری خواهد شد.

طبق آمار ارائه شده از سوی شرکت غله استان زنجان بیش از 50 درصد گندم زنجان از شهرستان خدابنده خریداری می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول